پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 73005
تاریخ انتشار: 25 آذر 1400 19:19
در آستانه دوازدهمین سفر هیات دولت انجام شد؛

بازدید مسئول طرح آمايش صمت از چند واحد توليدي در يزد

احمد تشکینی پیش از ظهر پنجشنبه در آستانه سفر رئیس جمهور به استان یزد و در قالب دوازدهمین سفر استانی هیات دولت، وارد يزد شد و به همراه سيدعلي تقوي دستيار طرح آمايش، در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید صدوقی، مورد استقبال رئیس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد قرار گرفت.
سفر رئيس موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني در راستاي تدوين سند آمايش استان صورت گرفت و به همين منظور از چند واحد صنعتی از جمله صنایع لاستیک یزد، صنايع غذايي شير رضا و چند واحد ریسندگی بازدید شد. 

در اين بازديدها، ضمن گفت وگو با كارآفرينان و سرمايه گذاران، مسائل و مشكلات واحدهاي توليدي از نزديك مورد بررسي قرارگرفت. تكميل واحدهاي نيمه تمام و احياي واحدهاي راكد با هدف افزايش اشتغال، توليد و صادرات از اهداف طرح آمايش است و اخذ چنين اطلاعاتي در تدوين نهايي سند آمايش هر استان، مورد استفاده قرار مي گيرد.

يكي از واحدهايي كه مورد بازديد مسئول طرح آمايش قرار گرفت، صنایع لاستیک یزد است . اين واحد با سرمایه  1160 میلیارد ریال و سرمایه در گردش آن 2350 میلیارد ریال و با ظرفيت اسمي سالانه 46 هزار تن، انواع لاستیک رویی و تویی خودروهای سواری، مینی بوس، کامیون، موتورسیکلت، دوچرخه و فرقون تولید می كند.

واحد تولیدی سیرنگ یکی ديگر  از واحدهای بزرگ ریسندگی در یزد است كه مورد بازديد رئيس موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني قرار گرفت. در این واحد تولیدی که سرمایه ثابت آن 2050000 میلیون ریال و سرمایه در گردش آن 4 هزار میلیون ریال است، محصولاتی از قبیل دوک مقوایی، نخ بی سی اف پلی پروپیلن، دوک پلاستیکی، نخ فیلامنتی پلی استر و ... تولید می شود.

تشكيني در ادامه سفر خود به استان يزد، همچنين از مجتمع غذایی شیررضا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کنجدی در یزد بازدید کرد. در این واحد تولیدی که 104025 میلیون ریال سرمایه گذاری ثابت انجام شده و 993137 میلیون ریال سرمایه در گردش دارد، محصولاتی از قبیل کره کنجد، کره پسته، کره بادام زمینی، انواع فرآورده های حجیم شده ذرت با پوشش شکلات و کاکائو، انواع فرآورده های غایی بر پایه کنجد و ارده و .... تولید می شود. ظرفیت تولید این واحد سالانه بالغ بر 15 هزار تن محصول بر پایه کنجد و ارده و انواع حلوا با مغز خشکبار و انواع سس است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر