چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - June 26 2024
کد خبر: 72088
تاریخ انتشار: 26 آبان 1400 09:43
تیم ملی فوتبال ایران در نمایشی بی نقص از سد سوریه گذشت و صدرنشینی اش را حفظ کرد.
فرارو: تیم ملی ایران اولین گام در مرحله برگشت گروهی رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر در منطقه آسیا را محکم برداشت. در یکی از بی نقص‌ترین بازیها، از زمان ورود دراگان اسکوچیچ به تیم ملی، ملی پوشان ایرانی موفق شدند با نتیجه ۳ بر صفر از سد سوریه بگذرند و ۱۶ امتیازی شوند.

به گزارش فرارو، این برد در شرایطی به دست آمد که فضا برای کار کردن دراگان اسکوچیچ در تیم ملی چندان مناسب به نظر نمی‌رسید. در واقع منتقدان داخلی برای این مرد کروات شمشیر را از رو بسته و هر بار حتی با وجود رسیدن به پیروزی، بهانه‌ای برای حمله کردن به او داشتند. ابتدا از «کوچک بودن» اسکوچیچ برای تیم «بزرگ» ایران حرف زده شد و بعد از «خوش شانسی» این سرمربی. آخر هم که برد‌های تیم ملی به پای بازیکنان و خلاقیت انفرادی آن‌ها نوشته شد.

در همین ماجرای عدم دعوت از مهدی طارمی دوباره به اسکوچیچ تاخته شده که «فراموش نکند از کجا به کجا رسیده است» و اینکه احتمالا با این کار به بخت خودش لگد زده است. در همان دیدار قبلی که تیم ملی در ثانیه‌های پایانی برابر لبنان به برتری رسید، اسکوچیچ علاوه بر اینکه متهم به خوش شانسی شد، اتهام جدید ناحرفه‌ای بودن را هم به جان خرید به جرم اینکه بیش از اندازه هیجان زده شد و روبروی نیمکت لبنان خوشحالی کرد تا با کارت قرمز داور روبرو شد. عنوان شد که اسکوچیچ مثل چند بازی قبل، از جمله همین دیدار رفت با سوریه با خوش شانسی و از روی اتفاقات توانسته لبنان را هم از پیش رو بردارد.

او با چنین هجمه‌هایی دیدار برگشت با سوریه را در اردن برگزار کرد، ولی دست بر قضا یکی از بهترین نمایش‌ها را از زمان ورود به تیم ملی ایران داشت. در این بازی، تیم ملی نه تنها در خط دفاعی فرصت چندانی به رقیب نداد بلکه با خلق موقعیت‌های متعدد، بار‌ها دروازه رقیب را تهدید کرد. سه بار توپ بازیکنان ایران از خط دروازه سوریه رد شد، ولی این حداقل دفعاتی بود که ایران به گل رسید. چه بسا اگر بازیکنان پرکار خط حمله ایران دقت بیشتری به خرج می‌دادند می‌شد حتی نتیجه‌ای قاطع‌تر هم گرفت. حالا سوالی که باید از منتقدان اسکوچیچ پرسید این است که در روزی که تیم ملی بی نقص بوده، خوب بازی کرده، شانس نیاورده، موقعیت زیادی خلق کرده و با تعداد گل‌های زیادی برنده از زمین بیرون آمده، رکورد شکست ناپذیری اش را حفظ کرده و همچنان بالاتر از کره جنوبی در صدر جدول ایستاده و البته فقط به برد دیگر برای رسیدن به جام جهانی نیاز دارد، دیگر به چه چیزی می‌خواهند «گیر» دهند؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر