پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - July 04 2024
کد خبر: 70623
تاریخ انتشار: 16 مهر 1400 22:02
اوزجان آراش که خبرگزاری اسپوتنیک از نامبرده بعنوان رئیس انجمن توسعه روابط تجاری ترکیه و ایران یاد کرده و خبر ممنوعیت تردد کامیون‌ها در مرز‌های دو کشور را به نقل از وی منتشر کرده بود، با انتشار پیامی اظهارات منتسب به وی را رسما تکذیب کرد
سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه گفت: اخبار مربوطه به بسته شدن مرز‌های تجاری ایران و ترکیه و ممنوعیت ورود کامیون‌های دو کشور کاملا بی پایه است.

به گزارش ایسنا، سجاد سلطان زاده گفت: از امروز (۱۶ مهرماه) دروازه‌های مرزی سه گانه کشورمان با ترکیه جهت تردد مسافری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی (ارائه گواهی واکسن و تست منفی pcr) بصورت دو طرفه بازگشایی شد.

وی افزود: روزانه بطور معمول حدود ۹۰۰ کامیون از مرز‌های ایران و ترکیه تردد می‌کنند و در حال حاضر این تردد به روال عادی در جریان است.

سلطان زاده خاطرنشان کرد: آقای اوزجان آراش که خبرگزاری اسپوتنیک از نامبرده بعنوان رئیس انجمن توسعه روابط تجاری ترکیه و ایران یاد کرده و خبر ممنوعیت تردد کامیون‌ها در مرز‌های دو کشور را به نقل از وی منتشر کرده بود، با انتشار پیامی اظهارات منتسب به وی را رسما تکذیب کرد و بر هدف انجمن خود مبنی بر کمک به توسعه تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و خدمات چندین ساله اش در این راستا تاکید کرد.

وی ادامه داد: آقای علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان برای دیدار با مقامات سیاسی ترکیه در آنکارا به سر می‌برند و در این دیدار‌ها دو طرف بر اراده دو کشور برای داشتن بهترین روابط همسایگی و تقویت صلح و دوستی منطقه‌ای تاکید کرده اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر