دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - June 24 2024
کد خبر: 68927
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1400 15:46
رییسی در پاسخ به انتقاد نمايندگان:

به وعده هايم عمل مي كنم!

ابراهیم رییسی در صحن علنی مجلس در پاسخ به انتقادات از برنامه های خود گفت: «یکی از مشکلاتی که غیر از معیشت در کشور داریم مسئله مهم اعتماد است که آسیب دیده و این اعتماد باید برگردد که این مهم در گرو عمل به وعده هاست، من به عنوان یک خدمتگزار باید به وعده ها عمل کنم شما هم در مجلس مساعدت کنید تا دولت موفق شود به وعده های خود عمل کند.»
ابراهیم رئیسی در جلسه علنی صبح و بعدازظهر امروز (شنبه) مجلس و پس از سخنرانی درباره برنامه‌های دولت و حمایت از وزرای پیشنهادی دقایقی پیش جلسه علنی را ترک کرد.

رئیسی: واکسیناسیون کرونا اولین اولویت دولت است
ابراهیم رئیسی، رییس جمهور در ادامه دفاع از وزاری پیشنهادی و برنامه خود گفت: «زمانی را قرار می دهیم و پیش نویسی از برنامه های اصلی خود تقدیم می کنیم، مورد بعدی مسئولیت هر کدام از اعضای دولت به صورت عام و تیم اقتصادی به صورت خاص است. عدم هماهنگی تیم اقتصادی باید تبدیل به هماهنگی شود. نسبت به سفره مردم همه مسئولین مسئولیت دارند اما برای اینکه نگویند چند آهنگی در بخش ها صورت گرفته موضوع تیم اقتصادی را مطرح کردیم و نیاز به همکاری است.»

او ادامه داد: دولت ها در مورد اصلاح نظام بانکی شعار دادند اما باید بگویم برای نقد حق دارید، مسئله بانک ها باید حل شود. ما برای موضوع بانک های خصوصی و غیر خصوصی راهکارهایی را برنامه ریزی کردیم که با همکاری مجلس به نظر مشترک می رسیم و تبدیل به اقدام و عمل می شود.

او با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: «می دانید وضع صندوق های بازنشستگی به چه صورت است، قرار بود صندوق های بازنشستگی چه جایگاهی داشته باشند و امروز چه جایگاهی دارند؟ این موضوع هم با همکاری بین دولت و مجلس پیگیری می شود.» 

به عقیده رئیسی: درباره شاخص های اقتصادی نیاز به اصلاح و بازنگری داریم. شاخص های اقتصادی را بعد از راستی آزمایی اصلاح می کنیم تا مورد استناد مجلس، دولت و دانشگاه ها قرار بگیرد.

رییس جمهور درباره عدم استفاده از زنان و اقوام و اقلیت های در کابینه گفت: «موضوع حضور بانوان و استفاده از این ظرفیت ارزشمند مورد توجه دولت است و در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی.. از آنها استفاده می کنیم و استفاده از وجود بانوان مورد غفلت قرار نمی گیرد و خلاصه در کابینه و وزرا نخواهد بود، از اثر گذاری بانوان در ظرفیت های مختلف استفاده می کنیم.» 

او ادامه داد: استفاده از اقوام و اقلیت ها مهم است و باید از همه ظرفیت های آنها برای اداره کشور استفاده کنیم. از ظرفیت قابل توجه اهل سنت و جوانان برومند استفاده می شود. دولت نسبت به ایرانیان خارج از کشور مسئولیت دارد. ما زمینه سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور را فراهم خواهیم کرد و امنیت و حقوق آنها برای ما مهم است." 

رئیسی درباره گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت گفت: «نسبت به دکتر عین الهی هم بالای پنجاه بار تکرار اسم ایشان در سامانه معرفی را داشتیم و از چهره های انقلابی هستند و شخصیت علمی و اجرایی هستند و دلدادگی او نسبت به انقلاب بارها تعریف شده است. عین الهی مورد نظر بسیاری از اعضای جامعه پزشکی است.»

او ادامه داد: برنامه، مسئول برنامه و زمان برنامه مشخص شده است، در این دوره نباید آزمون و خطا داشته باشیم و با استفاده از تجربیات باید نتایج برنامه ها، مشخص شود. رئیسی درباره مبارزه با فساد و اعلام اموال گفت: «در ارتباط با اموال و دارایی ها ما قانون تصویب کردیم، در قوه قضائیه آیین نامه این قانون را تعیین کردیم برخی از مواد این قانون، ایراد گرفتند اما ما نگذاشتیم مانع از اجرای قانون شوند.» 

او افزود: سامانه ای را برای این موضوع طراحی کردیم که انشاالله با تعامل با مجلس ابهامات این قانون رفع می شود. در انتخابات من اموال خود را اعلام کردم و به سوابق من مراجعه کنید. اولین کسی که این قانون را اجرا کرد خود من بودم و برای اجرای قانون به رهبری اموال خود را اعلام کردم.

به عقیده رییس جمهور، شفاف سازی و دولت هوشمند جزو برنامه های دولت است، بسیاری از مسائل اقتصادی باید پشت ویترین قرار بگیرد. من به شفاف سازی عقیده دارم و به آن عمل می کنم. مالیات، سیستم بانکی و بنادر از جمله مواردی هستند که نیاز به شفافیت دارند.

او افزود: «موضوع منابع طبیعی مورد اشاره نمایندگان بود، اقدامات من را در قوه قضائیه شاهد بودید که در استان ها این کار را دنبال کردم. حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از برنامه های جدی دولت است.» 

رئیسی با اشاره به وضعیت کرونا در کشور گفت: «در مورد تولید واکسن باید بگویم اولین اولویت ما در کشور کرونا و بهداشت و درمان است. ما علاوه بر تولید واکسن داخلی واکسن از خارج هم وارد می کنیم. ما باید واکسیناسیون سراسری را سرعت ببخشیم و‌ من پیگیر هستم و به صورت روزانه چندین بار توسط دولت من این موضوع پیگیری می شود. ما امیدواریم تا پایان فصل سرما واکسیناسیون سراسری را تمام کنیم.»

او با اشاره به بحث عدالت افزود: «در یک اتاق شش الی هفت نفر حقوق متفاوت دارند و مسئولیت های آنها هم متفاوت است، عدالت در پرداخت برای ما بسیار مهم است و باید به این موضوع رسیدگی شود. باید به همه اقشار کشور توجه کنیم.»

رئیسی: به وعده‌های خود عمل می‌کنم

ابراهیم رییسی در صحن علنی مجلس در پاسخ به انتقادات از برنامه های خود گفت: «از نمایندگان و بانوان مورد احترام مجلس تشکر می کنم، یکی از مشکلاتی که غیر از معیشت در کشور داریم مسئله مهم اعتماد است که آسیب دیده و این اعتماد باید برگردد که این مهم در گرو عمل به وعده هاست، من به عنوان یک خدمتگزار باید به وعده ها عمل کنم شما هم در مجلس مساعدت کنید تا دولت موفق شود به وعده های خود عمل کند.» 

او تاکید کرد: بنای عمل به وعده ها را دارم با ادعا نمی توانم این را اثبات کنم، مردم باید ببینند. دولت و وزرا به وعده ها عمل می کنند. مردم نباید تصور کنند که وعده ها برای انتخابات و ایجاد هیجان بوده است. او تاکید کرد: «برخی از برنامه های من فرابخشی است و راهکارهای برون رفت از مشکلات هم تعیین شده است، زمانبندی برنامه های من در بخش برنامه تحولی خدمت عزیزان تقدیم می شود.» 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر