چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - June 26 2024
کد خبر: 67036
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1400 11:00
امروز شنبه ۲۹ خردادماه؛

قیمت دلار در بازار آزاد

دلار یک روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری از محدوده ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد
قیمت دلار در بازار آزاد بالاخره محدوده ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان را رد کرد و روز پنجشنبه ۲۷ خرداد به ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. محدوده‌ای که از اواخر فروردین امسال دلار آن را تجربه نکرده بود. 


چهارشنبه هفته قبل نماینده روسیه در مذاکرات وین، دستیابی به توافق نهایی پیش از انتخابات ریا‌ست‌جمهوری ایران را بعید دانست. خبرنگار وال‌استریت ژورنال هم احتمال داد که دور بعدی مذاکرات به اواسط تیر ماه موکول می‌شود. همین‌ها جرقه‌ای برای افزایش قیمت دلار در بازار آزاد بود. آخرین معاملات روز پنجشنبه با قیمت ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان صورت گرفت و هفته چهارم خرداد با افزایش ۴۰۰ تومانی دلار به پایان رسید. البته برخی از تحلیل‌گران این افزایش قیمت را جوسازی دلال‌ها قبل از انتخابات می‌دانند. در معاملات پشت‌خطی هم هنوز دل و جرات خرید‌های بزرگ دیده نمی‌شود و معامله‌گران، امروز را برای بررسی شرایط کنار گذاشته‌اند.

قیمت دلار در بازار آزاد ظهر روز چهارشنبه ۲۶ خرداد پس از صحبت‌های نماینده روسیه در مذاکرات وین گران شد. اولیانوف گفته بود این مذاکرات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ادامه خواهد داشت. دلار که معاملات ابتدایی روز چهارشنبه را با ۵۰ تومان کاهش آغاز کرده بود (۲۴ هزار و ۵۰ تومان)، ساعت هشت همان شب به ۲۴ هزار و ۲۳۰ تومان رسید و روز پنجشنبه با قیمت ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان به استقبال انتخابات رفت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر