شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - October 05 2024
کد خبر: 64928
تاریخ انتشار: 29 فروردين 1400 11:21
بر اساس بخشنامه مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه، واردات کالاهای اساسی توسط شرکتهای تعاونی مرزنشینان خارج از سهمیه ارزی نامبردگان و با ارائه ثبت آماری معتبر و تایید منشاء ارز آن از سوی بانک مرکزی میسر است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در بخشنامه علی وکیلی مدیر کل گمرک آمده است، پیرو بخشنامه 1545791 مورخ بست وهفتم اسفندماه ۹۹ و در اجرای تبصره ذیل ماده 4 قانون مقررات صادرات و واردات، به پیوست نامه شماره 60/27607 مورخ هجدهم فرودین ماه ۱۴۰۰ دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه تصویب نامه شماره 155269/ت 59597مورخ بیست و ششم اسفندماه ۹۹ هیئت محترم وزیران در خصوص واردات کالاهای اساسی، ضروری و میوه توسط شرکت های تعاونی مرزنشینان و پیله وران از طریق بازارچه های آن استان جهت آگاهی و اقدام لازم ارسال می گردد.

یک- ترخیص کالاهای مذکور منوط به اخذ کلیه مجوزهای قانونی و مقرراتی بوده و حسب مورد صرفا از ارائه گواهی جی ام پی (GMP) برای عرضه در شبکه توزیع کشور معاف است. 

دو- واردات از محل مصوبه یاد شده خارج از سهمیه ارزی نامبردگان و با ارائه ثبت آماری معتبر و تایید منشاء ارز آن از سوی بانک مرکزی میسر است. 

سه  - ارز حاصل از صادرات این رویه از محل صادرات سال های 97 الی 99 بوده و واگذاری ارز حاصل از صادرات پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشینان به سایرپیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشین مجاز است. 

بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید با رعایت کامل سایر مقررات و در اجرای تصویب نامه مذکور اقدامات قانونی لازم معمول و نسبت به حسن اجرای این بخشنامه تمهیدات مقتضی را اعمال نمایند. ضمنا این بخشنامه مروبط به فعالیت های اجرایی گمرکات مستقر در بازارچه های مرزی کشور بوده و برای سایر گمرکات محترم صرفا جهت اطلاع رسانی و نظارت کافی ابلاغ شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر