شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - October 05 2024
کد خبر: 64877
تاریخ انتشار: 28 فروردين 1400 11:48
بازار سرمایه امروز در حالی کار خود را آغاز کرد که بیشتر نمادها در شرایط مناسب قرار نداشتند. به عبارتی بهتر، وضعیت بازار در بدترین حالت خود قرار دارد در این شرایط توصیه می‌شود به نوسان‌گیری فکر نکنید.
به گزارش راه امروز: با توجه به شرایط حاکم بر بازار سرمایه نمی‌توان پیش‌بینی صحیحی از بورس داشت و در حال حاضر باید دید که حقیقی‌های کلان چه زمانی از خواب بیدار می‌شوند و خرید انجام خواهند داد. در حال حاضر بیش از ۵۰ کد معاملاتی حقیقی بالای ۱۰۰۰ میلیارد وجود دارد اما ورود نمی‌زنند.

۴۹۰ نماد صف فروش

با نگاهی گذرا به وضعیت بورس ۲۸ فروردین ماه سال جاری به این مهم دست می‌یابیم که ۴۹۰ نماد در صف فروش و ۱۳ نماد در صف خرید قرار دارند. هرچند گاهی اوقات بسیاری از نمادهای فروش نه تنها خطرناک نیستند بلکه بهترین موقعیت را برای نوسان گیران فراهم می‌کنند.

صف‌های خرید فرصتی مناسب برای متضرران
لازم به ذکر است که در برخی از موارد سهم‌های فروش نه تنها  خطرناک نیستند بلکه ممکن است یک فرصت خرید هم به حساب آیند. به عبارت بهتر، بعد از شکست محدوده حمایتی اگر حجم معاملات زیاد باشد احتمال ریزش قیمت وجود دارد.
بدیهی است که صف‌های فروش نزدیک خط حمایت و یا بعد از شکست محدوده مقاومتی نه تنها خطرناک نیستند بلکه می‌تواند یک فرصت خرید به حساب آید. به عبارتی، زمانی سهم صف فروش وجود داشته باشد اما قدرت خریداران بیش از قدرت فروشندگان باشد معمولاً جای نگرانی نیست و این صف به سرعت جمع خواهد شد.
لازم به ذکر است در برخی از اوقات قیمت نزدیک به حمایت و مقاومت نیست در این شرایط باید به حجم معاملات دقت شود؛ چراکه این کار افرادی که در این مواقع اگر حجم معاملات نسبت به روزهای مثبت قبل کمتر بود نشان از ضعف موقت روند دارد.

اما و اگرهای صف‌های فروش مرده

باید در نظر داشت زمانی که یک صفحه فروش قدرتمند جمع می‌شود می‌تواند بهترین نشانه برای رشد یک نماد باشد همانطور که زمانی که شما در صف خرید سنگینی قرار دارید و در نهایت موفق به خرید می شوید به احتمال خیلی زیاد این سهم در حال خالی شدن است که به این امر حجم معاملات مشکوک اطلاق داده می شود حجم های معاملاتی وکی که باعث جمع شدن صفحه فروش می‌شود و می‌تواند نشانه خوبی باشد.
آنچه مسلم است بورس در سرتاسر هفته قرمز نخواهد بود و در اواسط هفته احتمال مثبت شدن آن وجود دارد.


تکمیلی/
بورس ۲۸۰۰ واحد افت کرد

شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات امروز شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ با افت ۲۸۹۴ واحدی به یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۴۶۳ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۱۷۸ واحد افت کرد و به ۴۳۴ هزار و و۲۸۰ واحد رسید. نمادهای فولاد، شستا، فملی، خودرو، وبملت و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص و نماد فارس بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را داشتند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر