دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - July 01 2024
کد خبر: 6481
تاریخ انتشار: 15 مهر 1392 15:46
بيانات حكيمانه رهبر معظم انقلاب در روز گذشته، باز هم دستمايه برخي افراد قرار گرفت و اين مدعيان به صورتي هدفمند کلمه ای را جابجا كردند تا به اهداف خود دست يابند. پيش از اين مدير مسئول كيهان بارها تاكيد كرده بود كه در سخنان رهبر معظم انقلاب حتي حروف اضافي هم يافت نمي شود.

بيانات حكيمانه رهبر معظم انقلاب در روز گذشته، باز هم دستمايه برخي افراد قرار گرفت و اين مدعيان به صورتي هدفمند کلمه ای را جابجا كردند تا به اهداف خود دست يابند. پيش از اين مدير مسئول كيهان بارها تاكيد كرده بود كه در سخنان رهبر معظم انقلاب حتي حروف اضافي هم يافت نمي شود.

به گزارش  راه مردم به نقل از سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ درحالی که رهبر معظم انقلاب روز گذشته فرمودند «برخى از آنچه در سفر نيويورك پيش آمد، به نظر ما بجا نبود» ، روزنامه کیهان با یک جا به جایی که از نظر مخاطب عادی چندان جدی و مهم تلقی نمی شود، سعی کرده آنچه مد نظر خود است را به مخاطب القاء کند.


در تیتر نخست خود به نقل از رهبری معظم انقلاب، نوشته است «برخی کارها در نیویورک نابجا بود»


درواقع کیهان با تغییر جمله ی «به جا نبود» به «نا به جا بود» ، قصد دارد تفسیر غلط خود را از سخنان رهبری به مخاطب القاء کند.





از سوی دیگر، یک جستجوی ساده در اینترنت نشان می دهد، روزنامه مذکور سابقه ای طولانی در تحریف سخنان مقام معظم رهبری دارد.

پیشتر در تاریخ 30 اردیبهشت 91، کیهان به صلاحدید خود سخنان رهبری را تغییر داده و " برخی افراد" را به "برخی مسئولان" تغییر داده بود.


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از ایثارگران دوران دفاع مقدس با اشاره به اينكه حركت درست مسئولان موجب تسري آن در جامعه مي شود تصريح كردند:

ما با ايستادگي و حركت درست، جامعه را هم تشويق مي كنيم و البته بايد بدانيم اين حركت ملت ايران با خستگي و بي حوصله گي برخي افراد دچار تزلزل و انحراف نمي شود.





جمله فوق عین جمله رهبر معظم انقلاب است که در سایت معظم له منتشر شده و حتی تیتر یک این سایت نیز چنین است:
حركت ملت ايران با خستگي و بي حوصله گي برخي افراد دچار تزلزل و انحراف نمي شود

امروز شنبه روزنامه کیهان در کمال ناباوری ضمن تحریف سخنان رهبر معظم انقلاب تیتر استنباطی خود از سخنان معظم له را چنین زده است:



بي حوصلگي برخي مسئولان حركت انقلابي ملت را منحرف نمي كند






کیهان به صلاحدید خود سخنان رهبری را تغییر داده و " برخی افراد" را به "برخی مسئولان" تغییر داده است!


به جاست دوستان کیهان دقت بیشتری داشته باشند که خدای ناکرده به تفسیر به رای سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی محکوم نشوند و از سویی دیگر باعث هتاکی رسانه های جریان انحراف به رسانه های وابسته به جریان اصولگرایی نشود.


8 اردیبهشت امسال نیز، این روزنامه دو واژه متفاوت حاشيه سازي و نپرداختن به حاشيه ها را جابجا كرد تا به اهداف خود دست يابد




 این روزنامه در سال 87 و در روزگاری که حامی سرسخت محمود احمدی نژاد بود، طی یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری بار دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب را تحریف کرد.


شریعتمداری در این یادداشت خود کوشیده ‌است دست به تحریفی آشکار در سخنان مقام معظم رهبری زده‌ و از قول ایشان، «دولت نهم را بهترین دولت بعد از مشروطه دانسته» است.


گفتنی است این نقل قول از مقام معظم رهبری کاملاً تحریف شده و غیر واقعی است، چرا که اصل سخنان مقام معظم رهبری که در مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى(ره) و خطاب به «مسؤولان آمریکایی» ایراد شده، به شرح زیر است: «شما خودتان را با دولت ما مقایسه کنید؛ رئیس‏جمهورتان را با رئیس‏جمهور ما مقایسه کنید. دولت شما امروز در داخل امریکا منفورترینِ دولت‏ها در تاریخ ایالات متحده است؛ این را در نظرسنجى‏هاى خودشان به همه‏ى دنیا اعلام کرده‏اند. امروز دولتى که در امریکا بر سر کار است، در تاریخ ایالات متحده، از همه‏ى دولت‏ها از نظر مردم امریکا منفورتر است. شما این را مقایسه کنید با دولت ما، که امروز دولت ما یکى از محبوب‏ترین دولت‏ها بعد از مشروطه تا امروز است؛ در طول این صد سال».
برچسب ها: سخنان رهبر
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر