شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - July 06 2024
کد خبر: 62521
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1399 13:51
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت وگو با «راه امروز» پاسخ می دهد

چرا زنگ گرانی طلا وسکه به صدا درآمد؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دو عامل را سبب گرانی افزایش قیمت طلا و سکه در بازار می داند و می گوید: تداوم یا توقف این روند اصلا قابل پیش بینی نیست، چراکه این بازار تحت تاثیر عوامل متعدد قرار دارد؛ شرایط به گونه ای است که حتی پیش بینی قیمت برای طلا و سکه حتی برای یک ساعت آینده نیز امکان پذیر نیست.
به گزارش راه امروز:‌ طی هفته‌های گذشته شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در بازار بودیم. به گونه‌ای که طبق اظهار نظر برخی از کارشناسان قیمت سکه در پایان سال بر روی ۱۰ میلیون تومان قرار می گرفت اما این در حالی است که این آرامش در این بازار پرتقاضا، به مثابه آتش زیر خاکستر بود چراکه با آغاز رایزنی ها برای مذاکرات برجامی شاهد افزایش قیمت در این بازار بودیم افزایش که طبق بررسی های به عمل آمده ادامه داشتن آن چندان دور از ذهن نیست.


چرا طلا و سکه افزایشی شد؟ 
این درحالی است که بر اساس قیمتی که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده، قیمت طلا و سکه امروز هم در مدار افزایشی است. اولین قیمت سکه امامی با ۲۵۰ هزار تومان افزایش، ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار و بهای سکه طرح قدیم هم با همین میزان رشد ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. قیمت هر قطعه نیم سکه شش میلیون و ۴۰۰ هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۲۵۰ هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان اعلام شد.  همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار با افزایش ۲۳ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به گرمی یک میلیون و ۱۳۳ هزار تومان رسید.حال این پرسش قابل طرح است که چرا سکه و طلا در کانال افزایش قیمت قرار گرفت؟ 



محمد کشتی آرای  نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار «راه امروز» درباره افزایش قیمت طلا و سکه گفت:  افزایش میزان تقاضا را می توان از دیگر دلایل گرانی طلا و سکه عنوان کرد. او در ادامه افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و تعطیلات نوروز،  هر ساله شاهد افزایش تقاضای خرید طلا و سکه هستیم که این خود عامل اصلی گرانی این روزهای طلا و سکه است.
البته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت در بازار طلا و سکه را  مشاجره‌های سیاسی عنوان کرد که زمینه ساز افزایش نرخ ارز شد و گرانی که روز گذشته دامن بازار ارز را گرفت و به بازار افزایش نرخ طلا و سکه نیز سرایت کرد وسبب روند افزایش قیمت در این بازار شد. 
آیا روند افزایش قیمت ادامه دار است؟ 

کشتی آرای در پاسخ به این پرسش که آیا روند افزایش قیمت طلا و سکه تداوم خواهد داشت یا خیر، عنوان کرد:  ادامه داشتن و یا نداشتن روند افزایش قیمت طلا و سکه غیرقابل پیش بینی است؛ چراکه این بازار تحت تاثیر عوامل متعدد قرار دارد.  وی در ادامه بیان کرد: پیش بینی قیمت برای طلا و سکه حتی برای یک ساعت آینده نیز امکان پذیر نیست.

توصیه به خریداران طلا و سکه
کشتی ایران  همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار «راه امروز» مبنی بر اینکه آیا در شرایط موجود زمان مناسبی برای خرید متقاضیان مصرفی است، گفت: قیمت طلا با توجه به عواملی که در  قیمت‌گذاری آن دخیل هستند قابل پیش بینی نیست،  بنابراین توصیه می‌کنند افراد هر زمانی که نیاز به خرید طلا و یا فروش آن را دارند اقدام کنند چراکه این بازار پر تلاطم است و نوسان قیمتی در آن بسیار به چشم می خورد.  وی در ادامه افزود: این احتمال وجود دارد که با صبر برای خرید طلا متقاضیان مصرفی متضرر شوند، بنابراین توصیه برای خرید و یا عدم خرید طلا در شرایط موجود چندان منطقی و علمی نیست.

کشتی آرای  در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند زمینه‌ساز کاهش قیمت طلا و جواهر شود، یادآور شد: با توجه به اینکه قیمت طلا و سکه غیر قابل پیش بینی است نمی توان اظهار نظر قطعی در این باره داشت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر