جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 59989
تاریخ انتشار: 23 آذر 1399 10:38
عضو کمیسیون بازار پول وسرمایه اتاق تهران در گفت وگو با «راه امروز»:

چند توصیه به تازه واردان بورس

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران، به تازه واردان بورس توصیه کرد که بر اثر هیجانات موجود در بازار اقدام به فروش سهامشان نکنند؛ چون بازار سهام، بازاری میان مدت و بلند مدت است و درکوتاه مدت اشخاص اگر حرفه¬ای نباشند، بیشتر ضرر می کنند.
 به گزارش «راه امروز»: عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران درباره وضعیت بازار سرمایه در این روزها در گفت وگو با  «راه امروز» به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: بازار سرمایه رشد سریعی را از ابتدای سال تا اواسط مردادماه ۹۹ داشت و بعد از آن یکدوره اصلاحی را شروع کرد. به طوریکه  شاخص به رقم 1 میلیون 200 هزار هم نزدیک شد. در حال حاضر بازار تا حدی اصلاح شده است. 

عباس آرگون افزود: اما مساله ای که وجود دارد اینکه بازار سرمایه باید با  شرایط و واقعیت های اقتصادی همخوان باشد؛ چراکه بازارهای موازی در رشد و افت بازار سرمایه نقش دارند. 

او در ادامه بابیان اینکه بازار سرمایه بازاری پر ریسک است خطاب به کسانی که قصد ورود به این بازار را  دارند، گفت: افرادی که به بازار ورود می کنند باید حرفه ای باشند و دارایی های مازاد خود را به  این بازار بیاورند، از فضای هیجانی فاصله گرفته و با یک فضای تحلیلی وارد بازار سرمایه بشوند.
 آرگون درعین حال تاکید کرد که دولت نیز باید در راستای از بین بردن ساز و کارهایی که منجر به فضای هیجانی بازار میشود، حرکت کند. درهمین حال افراد نیز  باید براساس واقعیت های بازار، واقعیت های شرکت ها، تحلیل ها و ارزیابی هایی که انجام میدهند وارد خرید یا فروش سهام بشوند. درنهایت کسانی که وارد بازار می شوند باید نوسانات این بازار را بپذیرند. 

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با تاکید بر اینکه نوسانات زیادی در  بازار سرمایه وجود دارد، عنوان کرد: به همین دلیل افراد باید دارایی های مازاد خود را بیاورند و حتما از نظر کارشناسان بهره بگیرند؛ به عبارتی دیگر، بی گدار به آب نزنند. 

او در ادامه به تازه واردان بورس توصیه کرد: افراد در صف های خرید و فروش قرار نگیرند؛ چه زمانی که سهم می خرند و چه زمانی که سهم میفروشند. اگر افراد یک دارایی را واقعا ارزیابی کرده و آن را سهم مناسبی برای خرید می دانند و به آن اعتقاد دارند بر اثر هیجانات موجود در بازار اقدام به فروش آن نکنند؛ چون بازار سهام، بازاری میان مدت و بلند مدت است و درکوتاه مدت اشخاص اگر حرفه¬ای نباشند، بیشتر ضرر میکنند. 

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه صعود و نزول بازار به عوامل متعددی بستگی دارد، بیان کرد: بازار های موازی قطعا تاثیرگذار هستند؛ اگر دیگر بازارها جذاب باشند، پول از این بازار خارج می شود. حال چنانچه رکود در سایر بازارها  حاکم باشد، پول بیشتر به سمت بازار سرمایه حرکت می کند. به همین دلیل بازارهای دیگر بر روند بازار سرمایه اثر گذار هستند. 

او یکبار دیگر با تاکید بر اینکه رشد، رونق و رکود سایر بازارها بر بازار سرمایه تاثیر گذار است، گفت: در مجموع میتوان گفت بازار سرمایه، بازار بسیار خوبی است برای هدایت نقدینگی های کوچک به سمت بخش های مولد و واقعی اقتصاد. عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران  در پایان تاکید کرد که رشد بازار به عوامل متعددی بستگی دارد و شاخص نمی تواند همیشه به سمت بالا یا پایین باشد؛ چراکه  عوامل متعددی بر روی بازار تاثیر می گذارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر