چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 55873
تاریخ انتشار: 25 شهريور 1399 17:32
علیرضا کلاهی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، در این نشست، در رابطه با فناوری‌های با رشد لگاریتمی که برآورد می‌شود طی سال‌های آینده تحول عظیمی را در دنیا رقم خواهد زد، سخنرانی کرد.
به گزارش راه امروز؛کلاهی با بیان اینکه در عصر جدید، آنچه که تا پیش از این نایاب بوده، در دسترس همگان قرار خواهد گرفت به طوری که بررسی‌ها نشان می‌دهد، تا سال 2022 تمامی ساکنان زمین به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد، افزود: افزایش طول عمر مفید انسان با استفاده از هوش مصنوعی دیگر دور از ذهن نخواهد بود.
 وی با این توضیح که عصر ارتباطات به پایان رسیده و عصر تلفیق فناوری‌ها که هوش مصنوعی، چاپ سه‌بعدی، تولید بافت‌های زنده، حسگرها، واقعیت افزوده و بلاکچین بخشی از آن است، آغاز شده‌، گفت: رشد فناوری‌های نمایی با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است و با توجه به رشد روزافزون انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش تقاضا و افت پایدار بهای نفت متصور است که در این رابطه ایران به عنوان کشور نفت‌خیز و متکی به اقتصاد نفتی، با چالش‌های جدی طی سال‌های آینده مواجه خواهد شد.

وی با این توضیح که در دوره ظهور و رشد فناوری‌های نمایی در جهان، صنعت انرژی تجدیدپذیر به سرعت جای انرژی فسیلی را با توان بالاتر و قیمت پایین‌تر خواهد گرفت، افزود: برآوردها حاکی از آن است که هزینه احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر از هزینه نگهداری نیروگاه‌های قدیمی ارزان‌تر خواهد شد و بسیاری از کشورها به ناچار نیروگاه‌های فسیلی را خاموش خواهند کرد و این درحالی است که آژانس بین‌المللی انرژی، به میزان 33 درصد از نفت مصرفی در دنیا را با ریسک جایگزینی بالا پیش‌بینی کرده‌است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران سپس با اشاره به گزارش مراکز معتبر تحقیقاتی بین‌المللی، تصریح کرد که طی 20 سال آینده، تقاضای جهانی نفت با افت شدید مواجه خواهد شد، از این رو در ایران نیز باید بررسی شود که کشور تا چه میزان آمادگی برای ورود به این دوره را دارد.

کلاهی سپس به برخی توصیه‌های بانک جهانی به کشورهای نفت‌خیز و متکی به اقتصاد نفتی اشاره کرد که به گفته وی، تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط، حمایت بیشتر از بخش‌ خصوصی و ایجاد مراکز رشد در راس این توصیه‌ها قرار دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر