جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 53760
تاریخ انتشار: 31 تير 1399 14:05
ربیعی سخنگوی دولت: منحنی ارز در حال پایین آمدن است

آزادسازی منابع ارزی ایران در دو کشور خارجی

سخنگوی دولت با اعلام اینکه منحنی ارز در حال پایین آمدن است، قیمت واقعی ارز را بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی آن برشمرد.
به گزارش راه امروز: در جلسات پی‌درپی دولت موضوع بازار هم مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه منحنی ارز در حال پایین آمدن است و این در نتیجه تلاش‌های بانک مرکزی برای بازگشت ارز به قیمت واقعی خود است و در زمینه بازگشت ارزهایمان به کشور هم اقدامات مناسبی از سوی وزارت خارجه و اقتصاد انجام شده است. علی ربیعی در ابتدای نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه ما امروز سفر نخست وزیر عراق به کشور را داریم، اظهار کرد: امیدواریم گفتگو‌های سازنده برای ترسیم چارچوب‌های کاری آینده و تعمیق بیشتر همکاری‌ها را داشته باشیم.

دستور کار دولت درباره رابطه با همسایگان

وی ادامه داد: ایشان در شرایطی وارد کشور می‌شوند که ارتباط با همسایگان و بیشتر شدن این روابط را در دستور کار دولت قرار داده‌ایم. وی با اشاره به تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری در دولت گفت: از دیگر مصوبات ما همین سند بوده است و ضرورت آمادگی لازم برای گسترش گردشگری حتی در شرایطی که کرونا این صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده است، را مورد توجه قرار دادیم.

قیمت واقعی ارز بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی آن است

وی ادامه داد: در جلسات پی‌درپی دولت موضوع بازار هم مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه منحنی ارز در حال پایین آمدن است و این در نتیجه تلاش‌های بانک مرکزی برای بازگشت ارز به قیمت واقعی خود است و در زمینه بازگشت ارزهایمان به کشور هم اقدامات مناسبی از سوی وزارت خارجه و اقتصاد انجام شده است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: در کنار عامل‌های اقتصادی و تحریم‌ها در مورد بالا رفتن قیمت ارز، فشار روانی که در این زمینه وجود داشت و کار‌هایی که سودجویان و بدخواهان دنبال می‌کردند هم تاثیر داشت. قیمت واقعی ارز بسیار کمتر از قیمتی است که امروز در بازار است و این افزایش قیمت مصنوعی و ناپایدار است و هم طرف عرضه و هم تقاضا این را در بازار نشان می‌دهد. ربیعی تاکید کرد: بالابردن تولید داخلی نه تنها تقاضای ارز را کاهش داده که به پایین آمدن قیمت‌های کالا‌ها هم کمک می‌کند. انتظارات افزایش قیمت ارز و پیگیری ایجاد جو روانی درباره آن از سوی رسانه‌های خارجی و فضای مجازی سبب می‌شد که مردم پول‌های ریز و خرد خود را هم به سمت این بازار ببرند.

اتباع خارجی میتوانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند

ربیعی همچنین با اشاره به مصوبه دیگر هیات دولت در هفته اخیر تصریح کرد: پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم در هیات وزیران مصوب شد، به این معنا که کلیه خارجی‌های مقیم کشور مشمول این طرح هستند و می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند. البته ۱۰۰ درصد سرانه خدمات درمانی را باید پرداخت کنند، اما این طرح علاوه بر کار انسان‌دوستانه موجب درمان به موقع اتباع خارجی و ارتقای سلامت جامعه می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر