دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - June 17 2024
کد خبر: 52
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1392 00:39
داریوش قنبری:

خبري در راه است

به گزارش راه مردم به نقل از عصر ایران،داریوش قنبری معتقد است کناره گیری عارف و همچنین حمایت هاشمی و خاتمی از روحانی، شرایط را به نفع کاندیدای اصلاحات تغيير داده است.
به اعتقاد او "روحانی در قیاس با کاندیداهای موجود اصولگراها چهره ای به مراتب مقتدرتر و موجه تر است "و به همین دلیل مي گويد: "گمان می‌کنم خود آقایان اصولگرا هم می‌دانند که از رقیب اصلاح طلبشان عقب‌تر هستند."
نماینده اصلاح طلب سابق مجلس در گفت و گو با عصر ایران روحانی را برنده قطعی انتخابات مي داند.

*تحلیلتان از فضای انتخاباتی چیست؟

قبل از اینکه آقای هاشمی در انتخابات ثبت نام کند، شاهد نوعی بی توجهی بودیم. بعد از ثبت نام اما همه دیدند موجی عظیم به وجود آمد و همه از انگیره بالایشان برای رای دادن می‌گفتند تا اینکه هاشمی رد صلاحیت شد و دوباره جامعه رو به سردی گرایید و در نهایت این حسن روحانی بود که با حضور جدی در تبلیغات و همچنین نوع نگاهی که به اداره کشور و مسایل مختلف دارد، شرایطی به وجود آورد که در اکثریت واجدین شرایط برای رای دادن، رغبت لازم برای حضور در پای صندوق‌های رای دیده می‌شود؛ مخصوصا اینکه آقای عارف با جوانمردی کنار کشیدند تا وضعیت اصلاحات طوری باشد که امید برای برنده شدن به بیشترین حد ممکن برسد.

*اعلام حمایت هاشمی و خاتمی چه تاثیری در فضای موجود گذاشته است؟

وقتی دو چهره بزرگوار و تاثیرگذار به طور مستقیم از روحانی حمایت کردند، باید به این نتیجه رسید که خبری در راه است و اگر دنبال این هستیم که اتفاق خوبی برای کشور رقم بخورد، بی درنگ در پای صندوق‌های رای حاضر شویم تا بلکه تغییری صورت بگیرد و مملکت از ندانم کاری‌ها و سوء مدیریت‌ها نجات یابد. همچنین باید گفت افکار عمومی هم از هاشمی و هم از خاتمی انتظار داشتند که به طور شفاف به بحث انتخابات ورود کنند و آن‌ها بازهم نشان دادند تحت هر شرایطی به منافع کشور و نظام و البته مردم فکر می‌کنند.

*با توجه به وضعیت به وجود آمده، می‌توان گفت اصلاحات حضوری جدی در انتخابات دارد؟

ما نباید فراموش کنیم کاندیدای حداکثری جریان اصللاح طلبی آقای هاشمی بود و به همین دلیل در صورت شکست، هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که جبهه اصلاحات ناکام بوده است.

* احتمال برنده شدن كانديداي اصلاحات/ اعتدال بیشتر است یا موفق نشدن او؟

با توجه به رفتاری که آقایان هاشمی و خاتمی داشتند تمام و کمال از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت کردند، می‌توان منتظر بود شوری ایجاد شود و مردم از صبح زود در محل‌های اخذ رای حاضر شوند و بخش کثیری اسم حسن روحانی را در برگه های خود بنویسند.

*انتخاب نشدن روحانی، چه تبعاتی برای هاشمی و خاتمی خواهد داشت؟

آن‌ها آبروی خود را از مردم دارند و این سرمایه را به خاطر همین مردم خرج کرده‌اند. البته تاکید می‌کنم آقای روحانی در قیاس با کاندیداهای موجود اصولگراها چهره ای به مراتب مقتدرتر و موجه تر است و به همین دلیل گمان می‌کنم خود آقایان اصولگرا هم می‌دانند که از رقيب اصلاح طلبشان عقب‌تر هستند.

*پیش بینی انتخابات؟

بعد از کناره گیری عارف به نفع روحاني که نشانگر وحدت جریان اصلاحات است، پيش بيني مي كنم روحانی برنده می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر