يکشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۴ - July 13 2025
کد خبر: 49979
تاریخ انتشار: 08 آذر 1398 18:26

مراحل اعتراض در سامانه حمايتي

افرادی که کد ملی سرپرست خانواررا به سامانه #۶۳۶۹* پیامک کرده اند و کد رهگیری دریافت کرده اند با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir ،اعتراض خود را ثبت کند. مراحل درج کد رهگیری در سامانه hemayat.mcls.gov.ir به شرح زیراست.
به گزارش راه امروز: مطابق اعلام رسمی مسئولان، قرار بود برای افرادی که به واریزنشدن یارانه نقدی انتقاد دارند و کد ملی سرپرست خانوار را به سامانه #6369* ارسال کرده‌اند، طی 24 ساعت کد رهگیری ارسال شود؛ بعد از دریافت کد رهگیری با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir سایر مراحل را پیگیری کنند.

احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رویکرد دولت در توزیع بسته حمایت معیشتی، حمایت ار اقشار آسیب پذیر کشور است، گفت: این بسته حمایتی در سه مرحله پرداخت شده است. این بسته حمایتی به 24 میلیون نفر در کشور پرداخت نشده است. تا کنون نزدیک به 4 میلیون نفر اعتراض خودشان را برای پرداخت این بسته اعلام نموده اند که ما در حال بررسی اطلاعات آنها هستیم.

وی گفت: یکی از حق های حاکمیت بررسی حساب های شخصی مردم است. دولت در بررسی حساب اشخاص از آنها اجازه می گیرد. در حذف یارانه ها 270 هزار نفر به این مسئله اعتراض داشتند اما تنها 70 هزار نفر آنها اجازه بررسی حسابشان را دادند و مابقی از دریافت یارانه انصراف دادند.

میدری با بیان اینکه در بررسی حساب بانکی اشخاص هیچگونه عنصر انسانی دخالت ندارد، افزود: شیوه بررسی حساب توسط دولت شبیه سازمان امور مالیاتی کشور نیست. اساساً فردی به حساب اشخاص ورود نمی کند. بنابراین کسی اطلاعات واریز به حساب های شخصی را بررسی نمی کند. 
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
مهمترین اخبار - صفحه خبر