شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 48336
تاریخ انتشار: 22 تير 1398 11:00
اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل «میترا استاد» همسر دوم محمدعلی نجفی صبح امروز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی آغاز شد.
به گزارش راه امروز: خبر قتل همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران در تاریخ ۷ خردادماه امسال به تیتر اول رسانه‌های کشور تبدیل شد. شهردار پیشین تهران همان روز خود را به مراجع انتظامی معرفی و به قتل همسر خود اعتراف کرد. چند روز بعد نجفی درباره انگیزه خود از این قتل گفت: این اواخر گفتم من حاضرم هر چه دارم بدهم تا مهریه‌اش را پرداخت کنم، اما او می‌گفت: می‌خواهم کاری کنم که از زندگی بیزار شوی.

کمتر از یک هفته از بروز این قتل علی القاصی‌مهر، دادستان جدید تهران از تکمیل تحقیقات در این پرونده خبر داد و عنوان اتهامی را به شرح زیر عنوان کرد:
- قتل عمد میترا استاد
- حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز
ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به …
با گزارش لحظه به لحظه از دادگاه محمدعلی نجفی به جرم قتل همسر دوم خود میترا استاد با ما همراه باشید. این دادگاه به صورت علنی در جریان است

مُطلعان حاضر در جلسه دادگاه نجفی چه کسانی هستند؟

اسامی مطلعان حاضر در جلسه دادگاه نجفی به این شرح است: «زهرا نجفی و علیرضا بربری و آقازاده و مسعود استاد و معصومه رشیدیان خبرنگار انصاف‌نیوز» به عنوان مطلع در جلسه حاضرند و اولیای‌دم در جلسه حضور پیدا نکردند (البته مسعود استاد برادر مرحومه استاد در دادگاه حاضر است) و حاضر خواهند شد.
در این جلسه بالشتی که در جریان ارتکاب جرم نجفی از اتاق خواب برداشته بود و به سمت مقتوله پرتاب کرده بود روی میز نماینده دادستان قرار دارد.
نخستین جلسه دادگاه پرونده قتل خانم میترا استاد به صورت علنی آغاز شد. جلسه دادگاه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران و به ریاست قاضی کشکولی تشکیل شده است.
رئیس دادگاه گفت: در برپایی یک دادرسی الزامات قانونی وجود دارد و رعایت آن به موجب قانون الزامی است. بنا به ماده ۴۰۰ محاکمات در دادگاه کیفری ضبط صوتی و تصویری صورت می‌گیرد و انتشار آن بدون اجازه دادگاه ممنوع است.
به گزارش شرق، قاضی شهریاری نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست پرونده اتهامات محمدعلی نجفی گفت: او متهم به مباشرت در قتل عمد همسر دوم خود مرحوم میترا استاد ۳۶ ساله با سلاح گرم و دوم حمل و نگهداری سلاح و مهمات جنگی غیرمجاز و دیگر ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح غیرفوتی است.
سپس بازرسی کارآگاهان در منزل شخصی مشخص شد که آپارتمان مذکور به هم ریخته و حکایت از اسباب‌کشی هفته قبل از حادثه داشته است. همچنین یک دست نوشته پیدا شد مبنی بر اینکه در یکسال گذشته تلاش زیادی کردم تا بدون خونریزی و توافق مشکلات را حل کنیم اما هیچ راهکاری را مبنی بر طلاق توافقی و گرفتن تمام حقوق خود، نپذیرفت.
در این دست نوشته تاکید شده «همسر دوم من بارها تهدید کرده بود با مردان اجنبی که شما به آنها حساس هستید، هم‌بستر خواهم شد و تا این کار را انجام ندهم دست بردار نخواهم بود و شروع کرد با تماس گرفتن با مردانی که در گذشته با آنها سر و سری داشته است. از نظر من مهدورالدم بودن وی ثابت شده بود و بارها مرا تهدید می‌کرد تا این روابط زشت را انجام ندهم دست‌بردار نخواهم بود و دیگر خسته شده بودم و بارها مرا مورد تهدید و توهین‌های زشت قرار می‌داد.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر