جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 47911
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1398 16:06
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد

شيوه هاي پیشرفته درمان سرطان در کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، از انجام روش های پیشرفته درمان سرطان در کشور خبر داد.
به گزارش راه امروز: مستانه صانعی در نشست خبری شیوه های نوین درمان سرطان بدون جراحی که در حاشیه چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران در مرکز همایش های رازی برگزار شد، گفت: درمان های سرطان شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتو درمانی، رادیوتراپی، هورمون درمانی، ژن درمانی و…، می شود.
این متخصص رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به استفاده از تکنیک های جدید برای درمان سرطان ها در ایران همزمان با دنیا، افزود: استفاده از این روش ها برای درمان سرطان پروستات و مثانه، باعث شده تا عوارض جراحی های سنگین کاهش یابد.
صانعی ادامه داد: البته در تکنیک های جدید ممکن است همزمان از هورمون تراپی و شیمی درمانی نیز استفاده شود. وی تاکید کرد: استفاده از تکنیک های جدید درمان سرطان باعث می شود بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان تحت کنترل قرار گیرند.
رئیس هیات مدیره مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان روشنا با اشاره به تحریم های ظالمانه که منجر به بروز مشکلاتی در تامین تجهیزات پزشکی در کشور شده است، افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران توانسته ایم دستگاه های مورد نیاز را وارد کشور کرده و امکان استفاده از روش های مدرن و تکنیک های جدید درمان سرطان در کشورمان را فراهم کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: استفاده از تکنیک های جدید، باعث شده تا بیماران از رفتن به خارج از کشور بی نیاز شده و این درمان ها را در ایران انجام دهند. ضمن اینکه، توانسته ایم در جذب بیماران خارجی از کشورهای همسایه و منطقه نیز شرایط لازم را فراهم کنیم.
در ادامه این نشست خبری، دکتر حمیدرضا دهقان متخصص رادیوتراپی انکولوژی، یکی از مشکلات در مسیر درمان سرطان ها را عدم تشخیص زودرس بیماری عنوان کرد و افزود: البته ما این ادعا را داریم که در زمینه درمان سرطان با رادیوتراپی، همگام با دنیا گام برداریم.
وی با عنوان این مطلب که در استفاده از تکنیک های جدید درمان سرطان ها از دنیا عقب نیستیم، گفت: استفاده از رادیوتراپی در کشور ما در حد کشورهای پیشرفته جهان است. به طوری که تعداد قابل توجهی از بیماران کشورهای همسایه و منطقه برای درمان سرطان با روش های نوین رادیوتراپی، به ایران می آیند.
دهقان تاکید کرد: توریسم درمانی می تواند فرصت بسیار ارزشمندی برای کشورمان باشد تا ضمن توسعه کمی و کیفی حوزه درمان زمینه افزایش درآمد و توسعه اقتصادی کشور هم فراهم شود و این شرایط در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی که در کشورمورد استفاده قرار می گیرد فراهم شده است.
همچنین در این نشست خبری، دکتر سید هادی مولانا متخصص رادیوانکولوژی و مدیرعامل مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان روشنابا اشاره به استفاده از تکنیک های مدرن درمان سرطان در ایران، تاکید کرد: این موضوع علاوه بر اینکه از خروج بیماران به خارج از کشور جلوگیری کرده است، باعث ارز آوری نیز شده است.
وی با اشاره به هزینه ۳۰ تا ۴۰ هزار دلاری درمان سرطان با استفاده از تکنیک های مدرن در اروپا و آمریکا، گفت: ما توانسته ایم با یک سوم این هزینه در ایران، بیماران خارجی را برای درمان در کشورمان جذب کنیم.
به گفته مولانا در یک سال گذشته بیش از 450 بیمار سرطانی بدون نیاز به سفر خارجی در داخل کشور درمان شده اند که علاوه بر کاهش عوارض ناشی از انجام اعمال جراحی برای آنان از خروج میلیون ها دلار ارز از کشور نیز جلوگیری شده و متخصصان ایرانی درمان سرطان پرچمدار پیشگیری از خروج ارز از کشور در یکسال اخیر بوده اند.
مدیرعامل مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان روشنا هزینه این روش های درمانی در ایران را به طور میانگین بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: متاسفانه، بیمه ها در کشور از درمان های جدید حمایت نمی کنند اما با وجود این مساله متقاضیانی بسیاری در تلاشند تا با درمان سرطان در داخل کشور علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها اثرگذاری بهتر و مطلوب تری از این روش درمان کسب کنند.
وی اظهار امیدواری کرد با همراهی بیمه ها در زمینه تامین هزینه های درمان و نیز توجه پزشکان متخصص در زمینه درمان سرطان با شیوه های نوین و بدون استفاده از جراحی بتوان شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان و نیز کاهش مخاطرات ناشی از عوارض درمان سرطان در کشور باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر