سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: 47623
تاریخ انتشار: 30 ارديبهشت 1398 19:11
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات خبر داد

واردات خودروی هیبریدی همچنان ممنوع

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات با تاکید براینکه واردات خودروهای هیبریدی همچنان ممنوع است، گفت: متناسب با سیاست های تجاری کشور برنامه ریزی و عمل می کنیم.
به گزارش راه امروز: طی روزهای اخبر برخی  مطرح کردند که معافیت حقوق ورودی  خودروهای هیبریدی به منزله مجاز بودن واردات این خودروها است. این در حالی است که  سید مهدی نیازی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات در گفت و گو با «راه امروز» درباره واردات خودروهای هیبریدی شفاف سازی کرد وگفت: معافیت حقوق ورودی خودروهای هیبریدی به منزله مجاز بودن واردات نیست، ضمن اینکه طرح باید در مجلس تصویب و پس از تایید شورای نگهبان در قالب قانون ابلاغ شود. بعد از ابلاغ قانون و براساس احکام ان، متناسب با سیاست های تجاری کشور برنامه ریزی و عمل می شود.

او در ادامه  با تاکید بر اینکه در سال 98 برای واردات خودرو برنامه ای نداریم، افزود: در شرایط فعلی و محدودیت های ارزی، کالاهای اساسی، مواد اولیه و واسطه ای بخش تولید در اولویت واردات قرار دارند و واردات کالاهای مصرفی در اولویت نیست.  براساس اظهارات مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت،  واردات خودرو در سال 97 به دلیل ارزبری بالا و مدیریت تقاضا در شرایط ارزی کشور متوقف شد و این تصمیم همچنان ادامه دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر