شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - July 06 2024
کد خبر: 47165
تاریخ انتشار: 01 ارديبهشت 1398 13:18
دو کلیسا و دو هتل هدف قرار گرفتند / ۲۰ کشته و ۱۶۰ زخمی تا کنون

وقوع ۶ انفجار همزمان در سریلانکا در روز برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان

منابع از وقوع انفجارهای همزمان در پایتخت و شهرهای دیگر سریلانکا خبر دادند.
راه امروز: پلیس سریلانکا اعلام کرد که انفجارها سه کلیسای این کشور را در مراسم عید پاک هدف قرار دادند. همچنین سه هتل نیز در این حملات هدف قرار گرفتند. منابع پزشکی اعلام کردند که در این انفجارها تاکنون ۱۶۰ تن کشته شده و بیش از ۴۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
منابع از وقوع انفجارهای همزمان در سه هتل و سه کلیسا در پایتخت و شهرهای دیگر سریلانکا با صدها کشته و زخمی خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، پلیس سریلانکا اعلام کرد که انفجارها سه کلیسای این کشور را در مراسم عید پاک هدف قرار دادند. همچنین سه هتل نیز در این حملات هدف قرار گرفتند.
رویترز هم گزارش داد دو هتل و یکی از کلیساهایی که در این انفجارها هدف قرار گرفته شده‌اند، در کلمبو، پایتخت واقع هستند. انفجارهای دیگر در نقاط دیگر از جمله در یکی از کلیساهای نگومبو واقع در شمال سریلانکا رخ داده‌اند.
تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که سقف کلیسای سن‌سباستین در شهر نگومبو ویران شده و خون و خرده شیشه در همه جا دیده می‌شود.
منابع پزشکی اعلام کردند که در این انفجارها تاکنون ۱۶۰ تن کشته شده و بیش از ۴۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. منابع تصریح کردند که شش انفجار پایتخت و شهرهای دیگر سریلانکا را به صورت همزمان لرزانده است.
 از سوی دیگر، نخست وزیر سریلانکا جلسه فوق‌العاده‌ای را برای بررسی تحولات کشور پس از این انفجارها تشکیل داد. وی از شورای امنیت سازمان ملل نیز خواست تا جلسه اضطراری را پس از وقوع این انفجارها برگزار کند. در همین حال، رئیس پلیس سریلانکا اعلام کرد که پیش از انفجارهای امروز، نسبت به وقوع حملات انتحاری هشدار داده بود.
به گفته رسانه‌های سریلانکایی، احتمالا تعدادی از توریست‌های خارجی نیز در این حملات کشته شده‌اند. هیچ طرفی تا به این لحظه مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر