چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 4675
تاریخ انتشار: 13 مهر 1392 19:42
نفت در مواجهه با چالش تعطیلی دولت آمریکا
قیمت نفت خام به واسطه افزایش نگرانی ها درباره شرایط بودجه آمریکا و تعطیلی دولت این کشور، روز گذشته نیز شاهد روند کاهشی خود بود. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر با 10 سنت کاهش به 103.21 دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر بشکه نفت خام برنت نیز با 7 سنت کاهش به 108.93 دلار رسید.

به گزارش راه مردم، به گفته کارشناسان، عدم اتخاذ اقدام های عملی در راستای برطرف کردن تعطیلی دولت آمریکا به تداوم روند افت قیمت نفت منجر شده است. زیرساخت های اقتصاد جهانی تا پیش از این ضعیف بوده و شرایط کنونی نیز فشار بیشتری را بر قیمت ها وارد می کند. همچنین، مساله سقف بدهی آمریکا نیز بر نگرانی های موجود افزوده است. در صورتی که سقف بدهی افزایش نیابد، دولت آمریکا در عمل به تعهدات مالی خود ناتوان خواهد بود. روز پنجشنبه قیمت نفت خام آمریکا با 79 سنت کاهش برابر با 103.31 دلار در هر بشکه به معاملات خود پایان داده بود.


تعطیلی دولت آمریکا در روز جمعه وارد چهارمین روز خود شده و با آینده ای نامعلوم مواجه است. توقف بلند مدت فعالیت های دولت کاهش تقاضا برای انرژی را در پی خواهد داشت که به قیمت های پایین تر سوخت مانند بنزین منجر می شود. این مساله می تواند به سود مصرف کنندگان باشد، اما نشانه ای از یک نظام اقتصادی ضعیف نیز محسوب می شود.


شاخص های اقتصادی نیز یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش قیمت نفت خام بوده است. بنابر اعلام گزارش وزارت کار آمریکا، تعداد بیکاران این کشور که متقاضی استفاده از مزایای بیکاری هستند همچنان نزدیک به کمترین میزان خود طی شش سال گذشته باقی مانده است. اما در شرایطی که کارفرمایان تعدیل نیروهای خود را متوقف کرده اند، آهنگ ایجاد فرصت های شغلی جدید طی ماه های اخیر نیز کند شده است.


در دیگر بازارهای انرژی، هر گالن بنزین با 0.8 سنت کاهش برابر با 2.632 دلار معامله شد. قیمت هر هزار فوت مکعب گاز طبیعی با 1.4 سنت افزایش به 3.513 دلار رسید. نفت کوره نیز با 0.2 سنت کاهش برابر با 3.002 دلار در هر گالن معامله شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر