چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - June 26 2024
کد خبر: 4630
تاریخ انتشار: 12 مهر 1392 20:15
ما در داخل کشور با بحث نانومارک به دنبال احقاق حقوق مشتری هستیم
به گزارش  راه مردم ، مجمع اقتصاد نانو 10 و 11 مهر‌ماه به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما واقع در بزرگراه چمران برگزار شد. این مجمع با محوریت 7 موضوع که از چالش های اصلی شرکت های نانو می باشد، به صورت پانل های تخصصی با موضوعات  سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه فناوری نانو، ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپای نانو، نقش مراکز تامین مالی در توسعه فناوری نانو، فرصت‌ها و چالش‌های به‌کار‌گیری فناوری نانو توسط صنایع موجود، انتقال تجارب شرکت‌های موفق به شرکت‌های نوپای نانو، بازاریابی محصولات نانو و برندسازی محصولات نانو برگزار شد.

پروفسورعلی بیت‌اللهی، رییس مجمع بین‌المللی اقتصاد فناوری نانو و رییس مجمع و مدیر کارگروه ارتباطات بین‌الملل ستاد فناوری نانو به عنوان یکی از سخنرانان در این مجمع در سخنان خود با اشاره نقش علم و فناوری اظهار داشت: علم و فناوری به دلیل ایجاد تخصص و بهبود بهره وری عوامل تولید و جایگاه آن به عنوان عوامل درون زاد رشد اقتصادی از گذشته مورد تاکید قرار گرفته است. با توجه به اینکه در اقتصاد دانش بنیان، تولید، توزیع و کاربرد دانش و اطلاعات عامل اصلی رشد اقتصادی، تولید ثروت و اشتغال در تمامی فعالیت های اقتصادی است، فرایندهای خلق و ایجاد دانش، فراگیری و اکتساب و اشاعه ان باید برنامه ریزی شود تا منجربه پیشرفت اقتصاد دانش بینان گردد.

وی گفت: بررسی های علمی حوزه مدیریت فناوری نشان می دهد شرکت های دانش بنیان و فناوران بعد از راه اندازی شرکت با چالش های زیادی از جمله بازار یابی محصولات، نحوه تامین مالی پروژه ها و بخش تحقیق و توسعه،ارزش گذاری فناوری ها و داریی های موجود همکاری با شرکای تجاری و حتی متقاعد سازی صنایع برای استفاده از این محصولات ویا خرید تکنولوژی مواجه هستند.

پروفسورعلی بیت‌اللهی در ادامه با اشاره به برگزاری مجمع اقتصاد نانو تصریح کرد: ستاد فناوری نانو بر آن شد تا با برگزاری مجمع اقتصاد فناوری نانو فرصت مناسبی برای شرکت ها و فناوران فراهم نماید تا بتوانند چالش ها و مشکلات خود را با خبرگان و پیشگامان هریک از حوزه ها در میان گذاشته و راه حل مناسب را دریابند.

علی بیت‌الهی در بخشی دیگری با بیان اینکه ما در داخل کشور با بحث نانومارک به دنبال احقاق حقوق مشتری هستیم تاکید کرد:  مشتری همواره حق دارد بداند محصولی که استفاده می‌کند حاوی چه موادی است، و این را با توجه به ملاحظات ایمنی که وجود دارد باید لحاظ کرد. در گذشته کمپانی‌های بزرگ این را رعایت نمی‌کردند ولی بحث لیبلینگ کم کم در حال جا افتادن است و از کمپانی‌ها و کشورهای دنیا خواسته شده که اعلام کنند محصولشان حاوی نانو فناوری هست یا خیر؟
این یک چالش در دنیا است. در داخل کشور با بحث نانومارک به دنبال احقاق حقوق مشتری هستیم. باید در سال‌های آتی به یک راه حل مشخص‌تر برسیم.


منبع: مهندس نیوز

 
برچسب ها: اقتصاد نانو
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر