سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - July 09 2024
کد خبر: 46273
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1397 00:22
یلدار راهدار عضو هیات نمایندگان اتاق ایران خطاب به رای دهندگان می گوید

به لیست با برنامه رای بدهید

یلدار راهدار عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، بر این باور است همراه شدن جوانان با افراد با تجربه و باسابقه و همچنین توزیع جنسیتی متناسب بین زنان و مردان بهترین ترکیب برای اتاق نهم خواهد بود.
یلدار راهدار عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، در رابطه با روند انتخابات این دوره از پارلمان بخش خصوصی  و با بیان اینکه حاشیه‌ها در این دوره انتخابات اتاق زیاد است، به «راه امروز» می گوید: این نوع حاشیه ها عمدتا مربوط به به تخلفاتی است که از سوی برخی از فعالان اقتصادی صورت گرفته است. این فعال اقتصادی اما در عین حال تاکید می کند که اتاق بازرگانی دارای چارچوب، ساختارها و قوانین مربوط به خود است و در صورتی که تخلفی از سوی اعضا رخ دهد،  الزاما باید در چارچوب اتاق بررسی شود. از این رو به گفته این فعال اقتصادی،  رسانه‌ای کردن تخلفات خارج از حیطه اخلاق و تعهدات صنفی است.

او بر این باور است که رسانه ای کردن تخلفات آن هم صرفا در دوران انتخابات، نه تنها  نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، بلکه به جایگاه اتاق به عنوان یک پارلمان اقتصادی لطمه ای زیادی وارد خواهد کرد. 
راهدار در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی از یکدیگر شناخت کافی دارند و با سوابق کاری همدیگر آشنا هستند، اظهار می کند: آنها ۴ سال فرصت داشتند تا  نمایندگان خود را در اتاق‌های بازرگانی ارزیابی کنند؛ بنابراین نوع هجمه ها و انتقادات خارج از چارچوب اتاق در تفکر فعالان اقتصادی واقعی و ذی نفعان اتاق تاثیر چندانی نخواهد داشت و صرفا باعث تضعیف و خدشه دار شدن جایگاه خانه فعالان اقتصادی در فضای عمومی جامعه می‌شود. او در عین حال تاکید می کند که این نوع هجمه ها و تخریب ها مانع از تصمیم گیری درست فعالان اقتصادی نخواهد شد؛ چراکه فعالان اقتصادی به این میزان از بلوغ فکری رسیده اند که بهترین تصمیم را در بهترین زمان ممکن اتخاذ کنند.
ترکیب اتاق نهم چگونه باشد؟
راهدار در مورد عملکرد اتاق هشتم  هم بر این باور است که در این دوره، اتاق‌ها به سمت جوانگرایی سوق داده شدند. از طرفی حضور بیشتر زنان در اتاق های سراسر کشور موجب شد تا  پارلمان بخش خصوصی پویاترو فعالتر شود. رویه ای که باید در اتاق نهم نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد.  همچنین به باور این فعال اقتصادی، همراه شدن جوانان با افراد با تجربه  و باسابقه با توزیع جنسیتی متناسب بین زنان و مردان بهترین ترکیب برای اتاق نهم خواهد بود.  او در ادامه با بیان اینکه  توجه به کسب و کارهای نوین ضرورت دارد، می گوید: انتظار ما این است که هیات نمایندگان آتی اتاق‌ها جوان‌تر و فعال‌تر و پویاتر باشند و تلاش کنند ترکیبی از افراد نخبه و جوان را در هیات نمایندگان داشته باشند . چراکه باید این موضوع را پذیرفت که نسل جدید وارد فضای کسب و کار شده است. از این رو، باید نمایندگان خود را در اتاق های بازرگانی داشته باشند تا بتوانند بر روی سیاست‌های کلان اقتصادی کشو اثرگذار باشند. 
رای به لیست همراه با برنامه 
البته این فعال زن اقتصادی توصیه ای همه رای دهندگان داشت. او در این باره پیشنهاد می کند تا فعالان اقتصادی به ایده ها و برنامه های کاندیداها و منتخبین رای بدهند.  البته ترجیح او بر رای دادن به لیست ها استوار است.  همچنین از نگاه اینکه ائتلاف ها و جریان ها تا چه اندازه «قدرت چانه زنی  با سطوح بالای کشور، دولت و حاکمیت» را دارند، را از دیگر ملاک های مهمی می داند که باید مورد سنجش از سوی اعضا قرار بگیرد.  او ابراز امیدواری کرد که منبای انتخاب اعضا، «شایستگی و توانمندی افراد» و در عین حال «برنامه ها و ایده های» باشد که ارائه می دهند. 
راهدار همچنین در مورد اینکه کدام یک از جریان های که تا کنون اعلام موجودیت کردند، شانس بیشتری برای موفقیت دارند، هم عنوان می کند:  آنچه که تا کنون در مورد افراد و گروه‌ها مطرح می شود، در حد گمانه زنی است و تا  زمان تبلیغات رسمی نمی‌توان به طور قطعی اظهار نظر کرد.  
این فعال زن اقتصادی در پایان علت عدم استقبال از این دوره از انتخابات از سوی فعالان اقتصادی را هجمه‌های  رسانه‌ای قبل از انتخابات می داند و می گوید: متاسفانه این هجمه‌ها از سوی بخش خصوصی رخ داد و باعث دلسردی افراد برای حضور در انتخابات شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر