چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 45920
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1397 16:24
مهندس محمد مهدی راسخ کاندیدای دوره نهم انتخابات اتاق:

ضرورت پویایی منتخبان دوره نهم انتخابات اتاق ها

محمد مهدی راسخ کاندیدای دوره نهم انتخابات اتاق تهران گفت: تلاش مسئولان اتاق باید به سمتی باشد که صدای بخش خصوصی است به گوش مسئولان برسد، در برهه زمانی نزدیک به انتخابات باید دست از انتقاد نسبت به عملکرد اتاق های بازرگانی برداشت.
به گزارش راه امروز: محمد مهدی راسخ در گفتگو با «اتاق نیوز» ضمن بیان مطلب فوق در خصوص ارائه ارزیابی و بیان نقاط ضعف و قوت عملکرد اتاق در دوره هشتم اظهار داشت: از نظر من در شرایط فعلی به ویژه نزدیک به زمان انتخابات اتاق های بازرگانی چندان نباید به دنبال نقاط ضعف اتاق های بازرگانی گشت، زیرا نمایندگان، در مجموع اتاق های بازرگانی تهران و شهرستان ها فعالیت خود را انجام داده اند و هرآنچه در توان داشته اند، در جهت پیشبرد اهداف ارائه کرده اند .
عضو اتاق بازرگانی گفت: در این راستا افرادی که در انتخابات دوره نهم برگزیده می شوند هم باید در جهت تعالی اتاق و اهدافی که این تشکل بر مبنای آن شکل گرفت، گام نهند و انتظارات اعضا اتاق را به عنوان ذی نفعان اتاق تامین کنند و در مقابل حل مشکلات و پاسخگویی به آنها مسئولانه رفتار کنند، همچنان که دنبال ایجاد طوفان فکری و تبادل افکار هستند .
راسخ افزود: تلاش اتاق و اهالی آن باید به سمتی باشد که یک صدای واحد که همانا صدای بخش خصوصی است بیرون بیاید و به گوش مسئولان برسد، همچنان که مطالبات بخش خصوصی را از دولت خواهان هستند، بنابراین در این شرایط زمانی نباید به فکر ارزیابی و مقایسه عملکرد اتاق در دوره های هفتم، هشتم و یا قبل تر از آن بود .
کاندیدای دوره نهم انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران با تاکید بر فشارهای مضاعف بر بخش خصوصی به جهت شرایط تحریمی حاکم بر اقتصاد گفت: در این برهه زمانی اتاق تهران باید کمک کند تا این بخش با دولت قدرت چانه زنی پیدا کند و همچنانکه صدای فعالین اقتصادی کشور را در رابطه با تحریم های ظالمانه به گوش دنیا می رساند و اثبات می کند تحریم تنها علیه دولت ایران نیست بلکه کمر بخش خصوصی و شرکت های فعال در بازار ایران را شکانده است .
وی یادآور شد: ما باید تلاش کنیم که شرکت های خصوصی از شرایط کنونی خارج شوند، وضعیت آنها را با تقویت فضای کسب و کار بازسازی کنیم و حتی برخی واحد ها را که بنا به شرایط اخیر مجبور به تعطیلی شده اند به عرصه فعالیت بازگردانیم .
مهندس راسخ تاکید کرد: دولت باید دست از تصدی گری بردارد تا بخش خصوصی توسعه پیدا کند و همه فعالیت های اقتصادی باید به گونه ای باشد که منتج به پیشرفت کشور گردد، منتخبان دوره نهم انتخابات اتاق های بازرگانی باید از تمام دروه های پیشین پر تلاش تر باشند و وقت بیشتری برای پیشبرد اهداف این تشکل بگذارند، زیرا تنها در صورتی می توان امید به موفقیت بخش خصوصی داشت که اتاق بازرگانی پویا عمل کند و درصدد رفع مشکلات اشتغال، تحریم ها و رسیدگی به وضعیت سرمایه گذاری های جدید برآید .
دبیر کل اسبق اتاق بازرگانی تهران مهم ترین اولویت های اتاق نهم را اینگونه برشمرد: بهبود محیط کسب و کار درکشور، تغییر رویکرد دولت به مسائل اقتصادی با تغییر فاز تصدی گری به سیاست گذاری و نظارت، ایجاد شفافیت کامل در فعالیت ها و برچیده شدن بساط رانت، پیدا کردن راه حل های مناسب برای دور زدن تحریم ها و فشار بر اتاق های بازرگانی دنیا و تعامل با آنها در ارتباط با اثبات ظالمانه بودن تحریم ها، جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور، کاهش بیکاری و افزایش اشتغال، تعیین و تکلیف وضعیت صادرات مربوط به پیمان سپاری و اصلاح روش های مرتبط با این موضوع از جمله مواردی است که در سرلوحه فعالیت های اتاق باید قرار گیرد.
راسخ خاطر نشان کرد: تصمیم گیری اقتصادی دولت و مجلس باید با کسب نظر از اتاق بازرگانی و تشکل های وابسته به آن باشد، همچنان که نیازمند ثبات در قوانین و مصوبات هستیم زیرا گاها دیده می شود در موردی ده ها آئین نامه و صدها بخشنامه صادر می شود .
عضو اتاق بازرگانی علت حضور خود در جمع کاندیداهای دوره نهم انتخابات اتاق را علاقه به فعالیت های تشکل گرایی برشمرد و افزود: بنده سابقه حضور در اتاق بازرگانی را دارم و علاقمندم در کنار فعالیت های خود به عنوان وظیفه و تکلیف اجتماعی در تشکل بزرگی چون اتاق عضویت داشته باشم تا به توسعه اقتصاد کشور و اعتلای بخش خصوصی کمک کنم تا از این طریق وظیفه ملی خود ادا کنم .
وی از عنوان ائتلاف منتخب خود در انتخابات امتناع کرد و خاطر نشان ساخت: بیان ائتلاف تا قبل از شروع زمان فعالیت های قانونی تبلیغات نامزدها از نظر من صحیح نیست و تبلیغ محسوب می شود .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر