شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - September 28 2024
کد خبر: 4316
تاریخ انتشار: 02 مهر 1392 23:51

به گزارش خبرنگار راه مردم، محسن قهرمانی در واکنشی تند نسبت به اظهارات علی دایی پس از بازی با سپاهان عنوان کرد که اتهام های دایی را به طور جدی پیگیری می کنم و او باید حرف هایش را ثابت کند. دایی در حدی نیست که من جوابش را بدهم و دیگر حرفی برای گفتن ندارم.


علی دایی که در نشستی خبری پس از دیدار برابر سپاهان گفته بود: وقتی داوری بازی را در دقیقه 2 ده نفره می‌کند، چیز خاصی نمی‌توان گفت. از دیشب می‌دانستیم که قهرمانی به آن طرف غش کرده است و آمادگی دارد که ما را ده نفره کند. فدراسیون از ابتدا بگوید که قرار است ما ده نفره بازی کنیم و من بر همین اساس آن تیمم را بچینم. یک اخراج اشتباه همه چیز ما را به باد داد و من مطمئنم هر چه می‌گوییم و بقیه می‌گویند باز هم پاسخ می‌دهند که این اشتباه سهوی بوده است.دایی نیز در ادمه صحبتهای خود به نظر کارشناسان مبنی بر این که پنالتی نبوده است، اشاره داشت وگفت  باید در ابتدا خطای شجاع خلیل‌زاده را می‌گرفت. دیگر چه باید بگویم. می‌خواهید علی دایی را محروم کنید، بکنید. هر کاری می‌خواهید بکنید اما خدا شاهد است که ما می‌دانستیم قهرمانی به آن طرف غش کرده است و کار خودش را هم کرد. مگر می‌شود یک تیم 90 دقیقه 10 نفره آن هم مقابل سپاهان بازی کند. باز هم به غیرت بازیکنانم درود می‌فرستم. بازیکنان من نیمه دوم عالی جنگیدند و به آنها خسته نباشید می‌گویم.


سخنان دایی که گویا به مزاج قهرمانی خوش نیامده بود، واکنش وی را در پی داشت به گونه ی که علی دایی را در حد و اندازه های خود ندانست که پاسخی برای اتهامات دایی علیه خود داشته باشد.  اگرچه شاید یادآوری یک  مختصری از فعالیت ورزشی این بازیکن معروف و اسطوره فوتبال ایران برای محسن قهرمانی بد نباشد که بدانند که حد و اندازه علی دایی خیلی بیشتر از آن حدی  است که برایش متصور شده اید.


 در این راستا عریضه ی کوتاه آورده می شود با بیان چند مطلب جهت یادآوری به آقای قهرمانی  در خصوص فعالیتهای حرفه ی علی دایی در یک دهه گذشته  که خیلی دور از ذهن و خالی از لطف نیست. آقای قهرمانی خوب است که بدانید که علی دایی هنوز با خاطره های  فوتبالی سیل شماری از جوانان امروز و دیروز گره خورده است،  گل های طلایش، پاسهای بدون نقصش همه و همه خاطره ی است ماندگار  و روزهای که برای خریدن  تیشرت های که عکس دایی روی ان حک شده بود در شهر و خانه غوغا بود.


 همین بس که که بدانید؛


-  علی دایی در آخرین سال‌های بازیش همواره بازیکن اصلی ایران و کاپیتان تیم ملی بود.


- رکورد بیشترین بازی ملی و بیشترین گل زدهٔ تاریخ تیم ملی را دارد ، گل‌های زدهٔ او در میان تمام تیم‌های جهان نیز اول است.


-  دائی در بازی معروف ایران و استرالیا در بازی پلی اف مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ (۱۳۷۷)  فرانسه پاس گل دوم ایران را برای خداداد عزیزی ارسال کرد و این گل باعث راهیابی ایران به جام جهانی شد.


-  او به همراه ایران در دو جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان به میدان آمد و در ۵ بازی ایران در این بازی‌ها شرکت کرد. پاس دایی بود که زمینه گذار گل مهدوی‌کیا به آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ شد.


 -  از نقاط اوج دوران ورزشی دایی را می‌توان روز ۲۴ آبان ۱۳۸۳ دانست،  او در این روز و در مسابقات مقدماتی راهیابی به جام جهانی ۴ بار دروازهٔ لائوس را گشود تا نام خود را به عنوان اولین فوتبالیست تاریخ جهان که ۱۰۰ گل در بازی‌های ملی به ثمر رسانده ثبت کند.


 آقای قهرمانی من نمی دانم حد و اندازه شما چقدر است  اما این را خوب می دانم که علی  دایی نشانی از هویت فوتبال ایران است و  اغراق نیست اگر بگویم  روزگاری تیم ملی فوتبال ایران با  حضور چهره ی چون علی دایی بود که  در جهان حرف برای گفتن داشت.


پس اینگونه مورد خطاب قرار دادن  اسطوره ی فوتبال ایران در شان داور توانمندی چون شما نیست.


برچسب ها: دایی ، قهرمانی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر