دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - July 08 2024
کد خبر: 4115
تاریخ انتشار: 01 مهر 1392 21:57
رئیس اتاق ایران تاکید کرد،فرصت جدیدی پیش‌روی ایران قرار دارد که وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند تا بتوانیم از این فرصت، بهترین بهره را ببریم.به گزارش آریا،محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران در بیست‌و‌ششمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به تعبیر هوش‌مندانه مقام معظم رهبری درباره نرمش قهرمانانه و لزوم توجه به آن براساس زمان‌آگاهی و استفاده مطلوب از فرصت‌ها تأکید کرد: به طور حتم این حرکت ملت ایران، بدخواهان کشور را بسیار خشمگین می‌کنند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور، با گرامی‌داشتن روزهای پیش‌رو که یادآور حماسه دفاع مقدس و قهرمانان باغیرتی است که در این دفاع 8 ساله از هویت ایرانی حمایت کردند، گفت: این یک واقعیت است که گرچه تحریم‌ها در تحقق هدف اصلی تحریم‌‌کنندگان ناموفق بود ولی آثار و تبعات بر محروم‌ترین اقشار جامعه وارد شد و همین مسأله، گواه بر ظالمانه بودن تحریم‌ها است.

وی با تأیید حرکت‌های مدنی ضدتحریم که به تازگی آغاز شده است، اعلام کرد: باید در همه نهادهای بین‌المللی، اعتراض به تحریم‌ها گسترده شود.رئیس اتاق ایران با اشاره به اجلاس آینده سازمان ملل و توجه افکار عمومی به مواضع ایران در این اجلاس توضیح داد: فرصت جدیدی پیش‌روی ایران قرار دارد که وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند تا بتوانیم از این فرصت، بهترین بهره را ببریم.

نهاوندیان برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری را در راستای تحقق حماسه سیاسی کشور دانست و گفت: امروز پس از خلق شکوه‌مند حماسه سیاسی، نوبت حماسه اقتصادی است و نباید آن را کم ارزش بپنداریم. آزاد کردن اقتصاد از قید و بند‌های سال‌های گذشته، زمینه‌ساز یک حماسه و یک پیروزی بزرگ خواهد بود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، افتتاح مجدد جلسات شورای گفت‌و‌گو را نشانه روی‌کرد و اقبال دولت جدید به همراهی با بخش خصوصی برشمرد و تشریح کرد: این روی‌کرد، کشور‌داری مردم‌سالارانه در عرصه اقتصادی را به دنبال دارد. امیدوارم با تداوم آن، شاهد نهادینه شدن این حرکت در سرتاسر کشور بوده و جلسات شورای گفت‌و‌گو در استان‌ها نیز به طور منظم برگزار شود.

نهاوندیان در پایان سخنان خود با تأکید بر نقش تشکل‌ها، تولیدکنندگان، بازرگانان و صنعت‌گران در کشور اظهار امیدواری کرد: به طور حتم در آینده شاهد روزهای بهتری برای اقتصاد خواهیم بود. دوران التهاب در بازار به پایان رسیده و با سیاست‌گذاری‌های دولت، شاهد بهبود هر چه بیش‌تر مناسبات بین‌المللی کشور خواهیم بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر