چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 410
تاریخ انتشار: 02 تير 1392 08:26
در پی خبرهایی مبنی بر برگزاری مجمع عمومی،

توحیدی: هیات بازگشایی خانه سینما هیچ وجه قانونی ندارد

توحیدی: هیات بازگشایی خانه سینما هیچ وجه قانونی ندارد
سخنگو و رئیس هیات مدیره خانه سینما در واکنش به خبر اجازه معاون فعالیت‌های سینمایی برای تشکیل مجمع عمومی این تشکل صنفی توسط هیات بازگشایی تاکید کرد: اگر بخواهند به نام خانه سینما‌، مجمع عمومی تشکیل دهند‌، این کار قابلیت پیگیری قضایی دارد.

به گزارش راه مردم، فرهاد توحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره نامه‌ی هیات بازگشایی خانه سینما به مهدی عظیمی میرآبادی و اجازه این مدیر برای تشکیل مجمع عمومی این نهاد صنفی از سوی سیزده صنف قانونی شده اظهار کرد: هیات بازگشایی خانه سینما هیچ وجه قانونی ندارد. وزارت ارشاد پای سندی را به نام پیش‌نویس اصلاح اساسنامه خانه سینما امضا کرده و قاعدتا باید به آن پایبند باشد.

وی تاکید کرد: خانه سینما یک موسسه ثبت شده و عنوان حقوقی است که صاحب دارد و صاحب آن 29 صنف عضوش هستند. هیچ صنفی موازی نمی‌تواند این عنوان را تصاحب کند. این را هم باید گفت دولت اگر می‌توانست تشکیلات موازی خانه سینما را ایجاد کند تا الان این کار را کرده بود.

رئیس هیات مدیره خانه سینما درباره دستور معاون سازمان سینمایی برای تشکیل مجمع عمومی خانه سینما گفت: اگر بخواهند به نام خانه سینما‌، مجمع عمومی تشکیل دهند‌، این کار قابلیت پیگیری قضایی دارد.

فرهاد توحیدی در پایان ضمن توصیه به مدیران و معاونان سازمان سینمایی تصریح کرد: دوران اقدامات محیرالعقول به پایان رسیده است. به دوستان برادرانه توصیه می‌کنم که بیش از این به اختلاف در سینمای ایران دامن نزنند، اکنون مهمترین کاری که آنها می‌توانند انجام دهند این است که خیلی نرم و آرام این دوران را سپری کنند.

به گزارش ایسنا،‌ به تازگی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه هیات بازگشایی خانه سینما درخواست تشکیل مجمع عمومی این تشکل صنفی را برای بازگشایی آن مطرح کرده است و عظیمی میرآبادی معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی و رییس هیات بازگشایی با آن موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا،‌ در یک سال و نیم گذشته وضعیت انحلال و سپس تعطیلی و پس از آن بازگشایی خانه سینما یکی از پرهزینه‌ترین کشمکش‌های میان جواد شمقدری و برخی سینماگران بوده است که گاهی تمام اتفاقات سینمای ایران را تحت شعاع قرار داده است. نکته قابل توجه این است که درپی این کشمکش‌ها علاوه بر 29 صنفی سینمایی که 20 سال است به فعالیت می‌پردازند اکنون 13 صنف دیگر نیز متولد شده‌اند. به عنوان مثال چند ماه قبل بخشی از اعضای صنف فیلمنامه‌نویسان خانه سینما (بیشتر اعضایی که نارضایتی‌هایی از خانه سینما داشتند)‌ صنف فیلمنامه‌نویسان را تاسیس کردند و اکنون دو صنف فیلمنامه‌نویسان در سینمای ایران وجود دارد.

به نظر می‌رسد بازگشایی خانه سینما علی‌رغم تاکید رئیس جمهور و مشاور وی (اسفندیار رحیم مشایی) در دولت فعلی امکان‌پذیر نباشد و البته اقدامات مختلف نشان می‌دهد که دو طرف نیز مایل به بازگشایی به شیوه فعلی نیستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر