چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 40220
تاریخ انتشار: 08 آبان 1396 13:06
«استمرار تولید موشک و عدم تردید» در دفاع از خود تیتر رسانه‌های خارجی

بازتاب اظهارات موشکی روحانی

سخنان دیروز حسن روحانی درباره استمرار تولید موشک بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشت.
 سخنان دیروز حسن روحانی درباره استمرار تولید موشک بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشت.   حسن روحانی که روز یکشنبه هفتم آبان برای معرفی وزیران جدید علوم و نیرو به مجلس شورای اسلامی رفته بود، در سخنانی گفت: «ما هر سلاحی از هر نوعی که نیاز داشته باشیم می‌سازیم و انبار می‌کنیم و هر زمان که لازم باشد برای دفاع از خود از آن استفاده کرده و تردیدی نمی‌کنیم».
بازتاب اظهارات موشکی روحانی در رسانه‌های خارجی
 
رسانه‌های غربی و بین المللی از میان اظهارات روحانی، مسئله موشکی را برجسته کردند. "استمرار" تولید موشک و نیز "عدم تردید" در دفاع از خود، دو گزاره‌ای بود که در تیتر اکثر رسانه‌ها وجود داشت.

شبکه فاکس نیوز با انتخاب استمرار تولید موشک به عنوان تیتر، نوشت: "روحانی چند روز پس از تصویب تحریم‌های جدید علیه برنامه موشک بالستیکی توسط کنگره برای سخت‌گیری بر تهران، سخنرانی کرد."

روزنامه لس انجلس تایمز اظهارات موشکی روحانی را تیتر خود قرار داد و نوشت: "روحانی در سخنرانی چندبار آمریکا را به خاطر آنچه که او پای‌بندی متزلزل آن در توافق هسته‌ای خواند، مورد هدف قرار داد."

صحبت‌های روحانی نه تنها در رسانه‌های غربی، بلکه رسانه‌های دیگر جهان نیز مورد توجه قرار گرفت. خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در پوشش این اظهارات به نقل از روحانی، تیتر "تهران هر نوع سلاح مورد نیاز برای دفاع از ایران را تولید خواهد کرد"، را انتخاب کرد. 

بازتاب اظهارات موشکی روحانی در رسانه‌های خارجی

وبگاه شبکه‌ ای‌بی‌سی‌تو نیوز، نیز عنوان کرد که "شاید آمریکا، ایران را تحریم کند، اما این (تحریم) برنامه موشکی ایران را متوقف نخواهد کرد."

روزنامه اکسپرس سخنان روحانی را اینگونه تعبیر کرد که ایران به جنگ تهدید کرد. این روزنامه به نقل از روحانی نوشت: "ما در شلیک کردن تردید نخواهیم کرد" و در ادامه افزود: "ایران پس از لغو گفت‌وگو با ترامپ، به جنگ تهدید کرد. حسن روحانی رئیس جمهور ایران، آمریکا را به عنوان دیوانه تمسخر کرد و ترامپ را به چالش کشید که هیچ کس قادر نخواهد بود آنها را از تولید موشک‌های بیشتر منع کند."


وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان با بیان اظهارت روحانی مبنی بر استمرار تولید موشک گفت: "این واقعیت که برجام به برنامه موشکی هسته‌ای ایران نمی‌پردازد، یکی از دلایل نارضایتی ترامپ از این توافق است." 

بازتاب اظهارات موشکی روحانی در رسانه‌های خارجی
خبرگزاری رویترز در گزارش مفصلی ضمن بررسی اظهارات روحانی و سفر یوکیا آمانو به تهران نوشت: "ایران تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را انکار می‌کند و می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای ساخت موشک دارای قابلیت هسته‌ای ندارد."
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر