چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 3929
تاریخ انتشار: 28 شهريور 1392 13:15
حسن روحانی، رييس جمهوری اسلامی ايران، در گفت‌وگو با يک شبکه تلويزيونی آمريکا اعلام کرد که او اختيار تام دارد تا درباره پرونده هسته‌ای تهران با غرب به توافق برسد.

به گزارش راه مردم ؛ روحانی که قرار است هفته آينده برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نيويورک سفر کند، در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی» آمريکا گفت که لحن نامه دريافتی از باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، مثبت و سازنده بوده است.

رييس جمهوری در تشريح نامه همتای آمريکايی‌اش گفت: «بعد از انتخابات رياست جمهوری و شروع به کار رسمی‌ام، آقای اوباما نامه‌ای خطاب به من نوشتند و تبريک گفتند و برخی مسائل را مطرح کردند. من هم به آن نامه پاسخ دادم، از ايشان تشکر کردم و مواضع جمهوری اسلامی ايران را نسبت به برخی مواردی که ايشان مطرح کرده بودند و برخی موارد ديگر، مطرح کردم».

وی در اين مصاحبه که در تهران ضبط شده است، افزود: «اين می‌تواند قدم‌های بسيار کوچکی برای آينده ای مهم باشد. من معتقدم رهبران در همه کشورها بايد به فکر منافع ملی باشند و نبايد تحت تاثير گروه‌های افراطی فشار قرار گيرند. اميدوارم شاهد چنين جو و صحنه‌ای در آينده باشم».

قرار است اين مصاحبه اواخر روز چهارشنبه به وقت شرق آمريکا از شبکه ان‌بی‌سی پخش شود.

اظهارات تازه رييس جمهوری ايران در حالی منتشر می‌شود که ساعاتی پيش، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد اعلام کرد باراک اوباما در نامه به حسن روحانی گفته است که «آمريکا آماده است تا منازعه هسته‌ايش با ايران را خاتمه دهد مشروط به اينکه ايران نشان دهد به دنبال ساخت سلاح اتمی نيست».

منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر