چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 38792
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1396 18:33
در معاملات امروز نمادهای معدنی و پالایشگاهی بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند. بر این اساس، نمادهای شتران (پالایشگاه تهران)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات)، فولاد (فولاد مبارکه) و شبندر (پالایش نفت بندر عباس) با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، نماگر بورس را بالا بردند.
راه امروز: در معاملات امروز نمادهای معدنی و پالایشگاهی بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.
بر این اساس، نمادهای شتران (پالایشگاه تهران)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات)، فولاد (فولاد مبارکه) و شبندر (پالایش نفت بندر عباس) با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، نماگر بورس را بالا بردند.
اما پترول (گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان)، حکشتی (کشتیرانی) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) با تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
در معاملات امروز بیش از 547 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 219 میلیارد ریال در 54 هزار و 263 نوبت داد و ستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 18 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 12 واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، 6 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 37 واحد بالا رفت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند، 82 واحد رشد کرد، اما شاخص بازار دوم بورس 25 واحد پایین آمد.
بیشترین ارزش معاملات امروز به گروه فلزات اساسی با معامله 74 میلیون سهم به ارزش 167 میلیارد ریال تعلق داشت. گروه های رایانه به ارزش 141 میلیارد ریال و خودرو به ارزش 101 میلیارد ریال در رده های بعدی قرار داشتند.

** مبادله یک هزار و 190 میلیارد ریال اوراق بهادار در فرابورس
نگاهی به مبادلات صورت‌گرفته میان سهامداران در دومین روز کاری این هفته حاکی از دادوستد بیش از 137 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر یک هزار و 190 میلیارد ریال است که در 20هزار و 682 نوبت معامله شدند.
امروز در ادامه برگزاری مجامع شرکت‌های فرابورسی و در پی آن گشایش نمادهای مبادلاتی این شرکت‌ها شاهد بازگشایی پنج نماد معاملاتی بودیم.
شاخص فرابورس نیز کمتر از یک واحد کاهش یافت اما جایگاه 920 واحدی خود را حفظ کرد.
نماد آتیه داده پرداز که دیروز بیشترین اثر را در سبزپوشی شاخص کل فرابورس بر جای گذاشت، امروز عملکرد معکوسی از خود نشان داد و با کمتر از نیم واحد اثر منفی در افت آیفکس (شاخص فرابورس) نقش داشت.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز 574 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از 564 میلیارد ریال جابجا شد که اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در تابلو اوراق با درآمد ثابت در اختیار گرفت.
ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز امروز به 77 میلیارد ریال رسید که بر اساس آن 100 هزار و 874 ورقه تسه خرید و فروش شد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر