جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - July 05 2024
کد خبر: 36152
تاریخ انتشار: 16 ارديبهشت 1396 18:53
در اولین روز معاملات بورس تهران شاخص کل ۲۷۱ واحد افت کرد و به رقم ۷۰۹ هزار و ۶۹۷ واحدی رسید. امروز دو نماد پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص داشت.


راه امروز: در اولین روز معاملات بورس تهران شاخص کل ۲۷۱ واحد افت کرد و به رقم ۷۰۹ هزار و ۶۹۷ واحدی رسید. امروز دو نماد پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص داشت.

امروز شنبه شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۷۱ واحد افت کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۶۹۷ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز شش واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۷۱۷ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز ۴۳۶ واحد رشد کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۲۵۶ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار اول در بازار دوم هر کدام به ترتیب ۲۱۵ و ۴۵۰ واحد افت کردند.

در معاملات امروز گروه مپنا با ۵۴ واحد تاثیر مثبت بر روی شاخص بیشترین نقش را روی نوسانات صعودی بازار سرمایه داشت. پس از این نماد سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی مبین و خدمات انفورماتیک بیشترین تاثیر را روی نوسانات صعودی دماسنج بازار سرمایه داشت.

در طرف مقابل نماد پالایش نفت تهران با ۵۰ واحد تاثیر منفی بر روی شاخص بیشترین نقش کاهنده را دماسنج بازار داشت پس از این نماد پالایش نفت اصفهان و توسعه معادن و فلزات بیش از نمادهای دیگر نقش کاهنده روی شاخص داشتند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۹۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۷۸ میلیون و ۹۷۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۷۴ هزار نوبت دادوستد بود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر