شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - July 06 2024
کد خبر: 33658
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395 16:25
قطع آب، برق و همچنین قطع و اختلال مخابراتی و اینترنتی در برخی مناطق زندگی ساکنان شهر اهواز را در نخستین روز هفته مختل کرده و روند فعالیت در این کلانشهر را از حالت عادی خارج کرده است.

راه امروز: غلامرضا شریعتی شنبه در حاشیه ستاد بحران خوزستان، در سالن جلسات استانداری، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بعد از قطع شدن برق و توقف مصرف در تعدادی از شهرستان ها، نیروگاه های رامین، خرمشهر، آبادان و ماهشهر از مدار خارج شده است.

وی افزود: این نیروگاه ها اکنون به تدریج در حال وارد شدن به مدار هستند و یکی دو واحد از نیروگاه ها وارد مدار شده است.

شریعتی اظهار کرد: وزیر نیرو برای پیگیری این مشکلات به استان سفر می کند که در ساعات آینده وارد اهواز می شود.

وی قطع برق را ناشی از مه شدید عنوان کرد و گفت: میزان مه امروز به 96 درصد و شعاع دید افقی به 50 متر رسید.

شریعتی اظهار کرد: گرد و خاک شدید در روزهای اخیر بر روی خطوط و تاسیسات برق رسوب کرده و مه شدید باعث اختلال در شبکه برق و قطع آن از ساعت 12 شب گذشته شده است.
شریعتی خاطرنشان کرد: آب موردنیاز شهروندان در نقاط حساس، بیمارستان ها و شهرهایی که با مشکل قطع برق مواجه هستند، توزیع می شود و تانکرهای آبرسانی از شهرهایی که مشکلی ندارند به این شهرها اعزام می شود.

مدارس نوبت عصر شنبه در اهواز و 10 شهرستان خوزستان تعطیل شدند

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری خوزستان تمامی مدارس نوبت عصر اهواز ، باوی، کارون ،حمیدیه، ماهشهر ،هندیجان، هویزه ،دشت آزادگان، آبادان ،خرمشهر و شادگان به علت تداوم قطعی برق در نوبت عصر روز شنبه هم تعطیل هستند.

به گزارش جماران، علاوه بر تعطیلی ادارات، بانک ها و مدارس، بسیاری از شرکت های خصوصی و خدماتی نیز در کلانشهر اهواز به دلیل قطع برق قادر به فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان نمی باشند و همین امر مردم را خانه نشین کرده است.

هاشم بالدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان علت قطع برق اهواز و 10 شهرستان دیگر این استان را مه گرفتگی شبکه برق عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات خوزستان نیز گفت: به رغم قطعی برق در اهواز و ۱۰شهرستان دیگر استان مراکز ثابت تلفن در این شهرستان ها مشکلی ندارند.

حمیدرضا جلیلی افزود: تمام BTSهای تلفن همراه، مراکز فوریت دار از قبیل اورژانس ها، هلال احمر و سایر مراکز خدمات رسان فعال می باشد اما BTS سایر مراکز و مناطق در این 11 شهرستان پس از پنج ساعت از قطعی برق و با اتمام شارژ باطری های آن به مرور زمان قطع می شوند.

وی افزود: قطعا این قطعی طولانی مدت برق باعث قطع خطوط تلفن همراه در شهرستان های یاد شده خواهد شد.

وی گفت: اینترنت 11 شهرستان یاد شده برقرار می باشد اما به دلیل قطع برق و نبود امکان روشن کردن مودم ها عملا اینترنت در این شهرستان ها با اختلال مواجه شده است.

وی بیان کرد: اینترنت اپراتور همراه اول برقرار اما اپراتورهای ایرانسل و رایتل در این شهرستان ها از مدار خارج شده اند.

برق در شهرستان های اهواز، ماهشهر ، هندیجان، آبادان، خرمشهر، باوی، کارون‌، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه و شادگان از ساعت سه بامداد شنبه به دلیل رطوبت بالا و گرد و خاک قطع شده است.

قطع برق موجب تعطیلی ادارات، سازمان ها، بانک ها و مدارس در 11 شهرستان خوزستان از جمله اهواز در روز شنبه شده است.

مه گرفتگی، 11 شهرستان خوزستان را به تعطیلی کشاند

هاشم بالدی شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برق این 11 شهرستان از دیشب قطع شده و مسئولان برق گفته اند تا ساعت 10 احتمال وصل شدن برق وجود دارد.

وی با اشاره به تعطیلی ادارات در روز شنبه افزود: مدارس نوبت صبح این شهرستانها امروز تعطیل اعلام شده و در صورت وصل نشدن برق تا ساعت 10 مدارس نوبت عصر نیز تعطیل می شوند.

بر اساس اعلام ستاد بحران استان خوزستان ادارات ، بانک ها و مراکز آموزش عالی در شهرهای اهواز ،باوی ،کارون ،حمیدیه ،ماهشهر، هندیجان، هویزه ،دشت آزادگان ،آبادان ،خرمشهر و شادگان به علت قطعی برق روز شنبه تعطیل هستند.

همچنین بنا به اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان به دلیل قطع برق تمام مدارس شهرهای اهواز، ماهشهر، دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه، هندیجان، باوی و کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان در نوبت صبح روز شنبه 23 بهمن ماه تعطیل هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر