يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - July 07 2024
کد خبر: 328
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1392 16:07
انجمن سنگ ایران از سال 1370 فعالیت خود را با هدف حمایت از کلیه اعضاء مرتبط با این صنعت اعم از معدن داران، کارخانه داران، ماشین سازان و صادرکنندگان سنگ های بلاک و فرآوری شده آغاز نموده است.

به گزارش راه مردم ، شفیعی رئیس انجمن سنگ ایران درارتباط با چگونگی فعالیت این انجمن بیان داشت: انجمن سنگ ایران از سال 1370 فعالیت خود را با هدف حمایت از کلیه اعضاء مرتبط با این صنعت اعم از معدن داران، کارخانه داران، ماشین سازان و صادرکنندگان سنگ های بلاک و فرآوری شده آغاز نموده است.


وی در ادامه افزورد: انجمن سنگ ایران از ابتدای تأسیس، بخشی از فعالیت و توان خود را صرف ایجاد بستری مناسب برای ترویج فرهنگ مذکور و توجیه و تشویق کلیه دست اندرکاران در صنعت سنگ برای حضور و مشارکت فعال در تشکل ها نمود. که در این رابطه با توجه به نوین بودن اینگونه برنامه ها و نحوه نگرش هاش سنتی، انجمن حداکثر سعی و تلاش خود را بعمل آورده است، که افزایش تعداد اعضاء بیانگر موفقیت نسبی انجمن می باشد.


شفیعی اظهار داشت: در مجموع عضویت و حضور هرچه بیشتر اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در صنعت سنگ کشورمان در این انجمن که در واقع اولین و تنها تشکل فراگیر در این صنعت می باشد از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت خاص است. زیرا در صورت گستردگی و تعدد اعضاء می توان انجمن را به عنوان نماینده طیف عمده ای از صاحبان این صنعت تلقی نمود که قطعاً در این حالت پیشرفت انجمن در جهت تحقق اهداف و برنامه ها خود که در واقع همان حصول منافع برای صنعت سنگ و ارتقاء جایگاه آن در کشور می باشد با صلابت و توانمندی بیشتری میسر خواهد شد.


شفیعی با اشاره به مشکلات موجود در این صنعت و فعالیت های چشمگیر و مستمر انجمن در جهت حذف سنگ های تزئینی و ساختمانی عنوان کرد: در هر حال علیرغم تمامی کمبودها و مشکلات موجود، انجمن سنگ ایران همراه و همگام با سایر تشکل های فعال در استان ها در طول زمان فعالیت خود با انعکاس تمامی مسائل، نظرات، پیشنهادات و راه کارهای اصولی در راستای رفع مشکلات و پیشرفت صنعت سنگ همکاری بسیار مفیدی را با وزارت صنایع و معادن و سایر سازمان های ذیربط داشته است و حضور نمایندگان این انجمن در جلسات کار ـ گروه سنگ های ساختمانی بدون وقفه و بطور منظم موجب طرح بسیاری از مشکلات موجود در صنعت سنگ و آشنایی کامل مسئولین محترم گردیده و این روند کماکان ادامه دارد.


فعالیت های چشمگیر و مستمر انجمن از سال 1382 در جهت حذف سنگ های تزئینی و ساختمانی از فهرست کالاهای مشمول عوارض پرداخت 3% فروش از مواردی است که بطور قطع و یقین اکثر دست اندرکاران صنعت سنگ و خصوصا دارندگان کارخانجات فرآوری سنگ های تزئینی در آن مطلع می باشند زیرا این فعالیت های گسترده و بی وقفه همراه با مساعدت و همیاری سایر تشکل های استان ها موجب گردید که امکان حذف سنگ های تزئینی از فهرست فوق الذکر در سال های 1383و 1386 عملی شده و تحقق یابد و این خود اقدامی بسیار اساسی برای تقویت، مساعدت و ممانعت از انواع مشکلات در امر فرآوری سنگ های تزئینی بود.


شفیعی در پایان با توصیه به دولت یازدهم در حمایت از تولید کنندگان داخلی بیان داشت: انتطار داریم که دولت یازدهم اشتباهات گذشته را تکرار نکند و تدابیری اندیشیده شود به منظور همکاری بیشتر بانکها با تولید کنندگان داخلی. و علیرغم اینکه ما علاوه بر تحریم های بیرونی در داخل هم دچار خود تحریمی می باشیم چرا که قوانین دست و پاگیری وجود دارد که صنعت و بخش تولید را دچار مشکلات عدیده ای نموده است، امید است که اقدامات لازم در جهت رفع این موانع و مشکلات برداشته شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر