جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - July 05 2024
کد خبر: 32456
تاریخ انتشار: 22 دی 1395 14:10
در معاملات آرام و کم‌حجم بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز کاری این هفته، نمادهای گروه استخراج کانه‌های فلزی توانستند رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشند، اما در طرف مقابل گروه فراورده های نفتی شرایط نامساعدی را تجربه کرد.

راه امروز: در معاملات آرام و کم‌حجم بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز کاری این هفته، نمادهای گروه استخراج کانه‌های فلزی توانستند رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشند، اما در طرف مقابل گروه فراورده های نفتی شرایط نامساعدی را تجربه کرد.
امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران نسبت به روز گذشته، تنها ۱۷ واحد رشد کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۶۲۷ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از ۱۶ واحد رشد، رقم ۱۵ هزار و ۲۷۹ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۳۹ واحد صعود به رقم ۸۶ هزار و ۲۲۷ واحدی رسید و شاخص بازار اول پس از ۶۳ واحد رشد رقم ۵۵ هزار و ۹۴۵ واحدی را تجربه کرد. اما شاخص بازار دوم با ۲۷۹ واحد کاهش به رقم ۱۶۶ هزار و ۵۴۰ واحدی رسید.

در معاملات امروز نماد پالایش نفت اصفهان با ۶۲ واحد تاثیر کاهشی در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت پس از این نماد پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران بیشترین نقش کاهشی را در شاخص کل بازی کردند. اما در طرف مقابل نماد معاملاتی معدنی و صنعتی گل‌گهر، توسعه معادن و فلزات و ملی صنایع مس ایران بیشترین نقش را در نوسانات صعودی شاخص داشتند.

امروز گروه استخراج کانه‌های فلزی شاهد روند رو به رشدی بود به طوری که تعداد قابل توجهی از نمادهای این گروه تا ۵ درصد رشد در قیمت پایانی را تجربه کردند. در این گروه به ۲۶ میلیون و ۹۶۸ هزار سهم به ارزش نزدیک ۹ میلیارد تومان در ۳۲۹۰ نوبت مورد معامله قرار گرفت. همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی که امروز بیشترین نقش را در کاهش شاخص کل داشتند، شرایط مساعد به نظر نمی‌رسید به طوری که در اکثر نمادهای این گروه قیمت پایانی تا مرز ۵ درصد افت نشان داد.

به طور نمونه در نماد پالایش نفت اصفهان که امروز نزدیک ۵  درصد در قیمت پایانی افت را تجربه کرد، بیش از ۹۸ درصد عرضه‌ها به سهامداران حقیقی اختصاص داشت و حقوقی‌ها تنها ۱.۷ درصد از عرضه‌ها را به خود اختصاص دادند، اما در این میان ۸ میلیون و ۸۸۷ هزار سهم توسط حقوقی‌ها و ۵ میلیون و ۱۹۶ هزار سهم توسط حقیقی‌ها خریداری شد. این نماد امروز شاهد صف فروش بود.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملات این هفته به رقم ۱۱۹ میلیارد و ۹۲ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۵۳ میلیون و ۳۷۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۲ هزار و ۶۲۲ نوبت داد و ستد بود.

 در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدمحور خودرو، بین‌المللی محصولات پارس، لبنیات کالبر، صنایع بهشهر ایران بازگشایی شدند و در طرف مقابل در پایان معاملات نمادهای معاملاتی حق تقدم شرکت‌های روزدارو، سیمان کردستان، سایپا شیشه و نماد شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین متوقف شدند.

امروز نماد معاملاتی حق تقدم پارس‌خودرو بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به طوری که در این نماد ۲۵۷ میلیون و ۲۵۸ هزار حق تقدم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در ۸۲۴ میلیون و و ۷۰۰ هزار تومان در ۵۹۸۷ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین در نماد ملی صنایع مس ایران ۳۰۰ هزار سهم به ارزش ۵ میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان تنها در یک معامله درون‌گروهی کد به کد شد.

نماد صنایع آذرآب نیز با داد و ستد نزدیک به ۲۰ میلیون سهم به ارزش ۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داد.

آیفکس امروز ۳.۶ واحد رشد کرد و به رقم ۸۳۰.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۹۸ میلیارد و ۶۴۲ میلیون و ۱۰۰ تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۹۶ میلیون و ۴۴۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۸ هزار و ۷۹۰ نوبت معامله بود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر