چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 3240
تاریخ انتشار: 12 شهريور 1392 00:37
سپردن این وظیفه به یک اقتصاددان کهنه کار، پیش از هر چیز دیگری نشان از عزم دولت برای خلق حماسه اقتصادی دارد چراکه در حال حاضر بزرگترین خواسته کوتاه مدت ملت شریف ایران که حماسه سیاسی آفریدند بهبود معیشت اقتصادی است.

به گزارش راه مردم، پاسخگو بودن دولت ها به جامعه و بویژه رسانه ها همواره یکی از شاخص های مردمی بودن دولت ها به شمار می رود. حتی نهادهای مختلف دولتی نیز هریک سخنگویی را برای اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه ها انتخاب و معرفی می کنند. این موضوع در دیگر قوای کشور (مقننه و قضائیه) نیز صدق می کند.
در این میان و در عرصه داخلی کشور، سخنگوی دولت مهمترین کانال ارتباطی مردم و رسانه ها با این نهاد حکومتی محسوب می شود و به همین دلیل، معمولا شرایط حاکم بر جامعه نیز در این انتخاب، بی تاثیر نیست. به نظر می رسد در انتخاب سخنگوی دولت تدبیر و امید هم، سپردن این وظیفه به یک اقتصاددان کهنه کار، پیش از هر چیز دیگری نشان از عزم دولت برای خلق حماسه اقتصادی دارد چراکه در حال حاضر بزرگترین خواسته کوتاه مدت ملت شریف ایران که حماسه سیاسی آفریدند بهبود معیشت اقتصادی است.
انتخاب دکتر محمدباقر نوبخت به سمت سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران را  از چند منظر می توان بررسی کرد. وی از سه دهه پیش همواره در متن معادلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه قرار داشته و اتفاقا در طول این مدت از سوی همگان به نجابت، حسن رفتار و صداقت در گفتار شهره بوده است، ویژه گی هایی که می تواند برای یک مسوول در کسوت سخنگوی دولت، بسیار مناسب باشد.
از سوی دیگر دکتر نوبخت مسوولیت دو معاونت حیاتی رییس جمهور (معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرستی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور) را برعهده دارد که هم از نظر نظارتی و هم از نظر مدیریت بودجه دولت، گلوگاه اقتصادی کشور به شمار می روند و حتی شنیده شده است که به زودی با ادغام این دو معاونت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی توسط وی احیا می گردد بنابراین می توان امیدوار بود که دقیق ترین اطلاعات امور کشوری در دسترس سخنگوی دولت یازدهم باشد که این نیز، خود می تواند امتیاز مهمی به شمار رود تا رسانه ها و مردم جامعه به کامل ترین اطلاعات مورد نظر خود دست یابند.
همچنبن دکتر نوبخت در چندین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، رییس و سخنگوی کمسیون های تخصصی مجلس، از جمله بودجه و تلفیق... بوده و با ادبیات مورد انتظار برای یک سخنگو به خوبی آشناست. از طرف دیگر وی از یک دهه پیش دبیرکلی حزب فراگیر اعتدال و توسعه را عهده دار بوده و در این مدت در جایگاه سخنگوی طیف اعتدال گرای کشور نیز تجربیات کافی دارد و این در حالی است که گفتمان پیروز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز، همان گفتمان اعتدالی بود که حزب مطبوع وی متولی ترویج آن بود.
بنابراین انتخاب دکتر محمدباقر نوبخت به عنوان سخنگوی دولت را می توان در کنار دیگر انتخاب های دولت تدبیر و امید، انتخابی سنجیده و عقلانی دانست که می تواند در برقراری رابطه نزدیک میان دولت و مردم تاثیرگذار باشد.

منبع: شبکه ایران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر