پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - July 04 2024
کد خبر: 30514
تاریخ انتشار: 30 آبان 1395 17:14
همزمان با مسابقات گرند پری تکواندو؛

دور خیز برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰

در فاصله چهار سال مانده به برگزاری سی و دومین دوره بازی های المپیک در توکیو ژاپن، رقابت های انتخابی این بازی ها همزمان با برگزاری مسابقات گرندپری تکواندو آغاز می شود.
 بازی های المپیک در حالی هر چهار سال یک بار برگزار می شود که کسب سهمیه حضور در آن در برخی رشته ها بر اساس رنکینگ جهانی انجام می شود و در برخی دیگر از رشته ها با برگزاری رقابت های انتخابی توزیع سهمیه المپیک انجام می شود.

 تکواندو و شمشیربازی از جمله رشته هایی هستند که رنکینگ جهانی ملاک اصلی برای سهمیه المپیکی ورزشکاران به حساب می آید. در اینگونه رشته ها در فاصله سه تا چهار ساله تا المپیک آتی، رقابت های معتبری که زیر نظر فدراسیون بین المللی آن رشته برگزار می شود روی رنکینگ المپیکی ورزشکاران شرکت کننده تاثیر مستقیم خواهد داشت. 

بر این اساس و برای حضور در سی و دومین دوره بازی های المپیک که سال ۲۰۲۰ به میزبانی توکیو ژاپن برگزار می شود، رقابت های بین المللی تاثیر گذار بر رنکینگ جهانی و المپیکی ورزشکاران برخی رشته ها طی ماه های آینده آغاز می شود. تکواندو اولین رشته ای است که رقابت های کسب سهمیه آن برای المپیک آتی طی ماه های آینده آغاز می شود.

رقابت های گرندپری و جام جهانی تکواندو دو رویدادی هستند که آذرماه و به صورت متوالی در باکو آذربایجان برگزار می شوند. این دو رویداد اولین رقابت هایی هستند که امتیاز به دست آمده در آنها بر رنکینگ جهانی و المپیکی ورزشکاران شرکت کننده تاثیر خواهد داشت. 

اصغر رحیمی، رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر این خبر را تایید کرد و گفت: به خاطر شروع مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰، کمیته ملی المپیک در کنار همه فعالیت هایی که برای حضور در رویدادهای آتی دارد، نیم نگاهی هم به این رقابت ها دارد تا از حالا روند کسب سهمیه ورزشکاران برای المپیک آتی خوب و رضایت بخش باشد. 

به گزارش مهر، هنوز ترکیب تیم اعزامی تکواندو ایران به مسابقات گرند پری و جام جهانی باکو مشخص نشده اما فدراسیون تکواندو که در المپیک ریو و البته در بخش مردان نتوانست انتظارات را برآورده کند، قصد دارد با اعزام تیمی کامل از همین ابتدا برای کسب سهمیه و حضور قدرتمند در المپیک آتی،گام محکمی بردارد. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر