جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - June 14 2024
کد خبر: 29760
تاریخ انتشار: 10 آبان 1395 13:01
رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان از تمایل بانک های اتریشی و آلمانی برای سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری در بخش پایین دستی صنعت پتروشیمی خبر داد.
راه امروز: موانع و محدودیتهای صنعت نفت و پتروشیمی کشور به تدریج در حال برطرف شدن است و شرکتهای متعددی در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در کشورمان هستند.
محدودیت های مبادلات بانکی جمهوری اسلامی هنوز به طور کامل رفع نشده، اما برخی بانک های اروپایی مذاکره و مبادله با ایران را آغاز کرده اند. 
به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امید یراقی رییس اتاق مشترک ایران و آلمان گفت: امضای تفاهمنامه ها و مذاکره با شرکت های صاحب نام جهان در حاشیه برگزاری نمایشگاه دوسلدورف آلمان، نشان از اهمیت و جایگاه صنعت پتروشیمی ایران در جوامع بین الملل دارد.
وی گفت: در نمایشگاه K دوسلدورف میان شرکت های اروپایی با شرکت های پتروشیمی کشورمان تفاهمنامه های زیادی به امضا رسید و این موضوع در فضای پسابرجام برای صنعت پتروشیمی ایران گامی مثبت و رو به جلو محسوب می شود.
یراقی امضای تفاهمنامه های مستقیم با شرکت های مختلف از جمله توتال، هالدوتاپسو دانمارک، تیسن کروپ آلمان برای تامین پروانه تولید (لایسنس) را یادآور شد و گفت: شرکت تیسن کروپ آلمان خواستار همکاری در طرح های PVC صنعت پتروشیمی ایران است.
علاوه برآن شرکت هالدوتاپسو دانمارک هم به منظور همکاری در صنایع پتروشیمی ایران با محور تامین کاتالیست، دانش فنی در دوران پسا برجام اعلام آمادگی کرده است.
یراقی افزود: شرکت های اروپایی علاقمند برای همکاری با صنعت پتروشیمی ایران هستند، اما هنوز به دلیل تحریم برای حضور و همکاری بانک های اروپایی در ایران محدودیت هایی وجود دارد و انتظار می رود در آینده نزدیک این مشکل حل شود.
به گفته رییس اتاق مشترک ایران و آلمان، اکنون بانک های اتریش و آلمان آمادگی سرمایه گذاری از یک تا 25 میلیون دلار را در زمینه های صنایع پایین دستی، ساخت تجهیزات و ماشین های تبدیل مواد پلاستیک دارند.
به گزارش ایرنا، اکنون ظرفیت تولید 63 میلیون تن محصول پتروشیمی در کشور وجود دارد که این رقم تا سال 1404 به میزان 130 میلیون تن افزایش خواهد یافت.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر