سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - July 09 2024
کد خبر: 28891
تاریخ انتشار: 18 مهر 1395 13:56
رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه دولت و مجلس شورای اسلامی به احیای زاینده رود در برنامه ششم توسعه کشور شد و گفت: احیای زاینده رود به تصمیمات سریع و اثرگذار نیاز دارد و باید بودجه ویژه ای برای احیای این رودخانه در نظر گرفته شود.
به گزارش راه امروز به نقل از بازنيوز سید عبدالوهاب سهل آبادی در همایش نکوداشت زاینده رود در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، تصریح کرد: بیشترین خسارت خشکی زاینده رود به محیط زیست وارد شده و چنانچه این روند ادامه داشته باشد بافت شهری اصفهان نيز به خطر خواهد افتاد.
‎ وی زنده بودن اصفهان را به جریان داشتن آب در رودخانه زاینده رود وابسته دانست و گفت: زاینده رود زمینه ساز تمدن فلات مرکزی ایران و به ویژه تمدن  فرهنگی و هنری اصفهان است و نباید با بی تدبیری چند ساله این تمدن را در معرض خطر قرار داد.
‎رئيس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران افزود: اصفهان شهری است که هر کوچه آن به یک باغ منتهی می گشت و امروز دیگر تنها نام باغ ها مانند باغ به، باغ بهشت، باغ زرشک و غیره  بر کوچه ها مانده است و اثری از این باغ ها باقی نمانده است.
‎وی با اشاره به تلاش مسوولان استان به ویژه استاندار اصفهان گفت: همه مسوولان و تاثیرگذاران استان اصفهان برای احیای زاینده رود باید اقدام عملی و اثرگذار انجام دهند.
‎رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فعالیت هاي کمیته آب کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان براي احياي زاينده رود گفت: این کمیسيون با حضور کارشناسان خبره آب همواره تلاش کرده که راهکارهای احیای زاینده رود را به مسوولان منتقل کند.
‎همایش نکوداشت زاینده رود با همت تشکل های مردمي زیست محیطی و مشاركت اتاق بازرگاني و سازمان محيط زيست در اصفهان با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اعضاي شوراي اسلامي شهر، مديران سازمان محيط زيست، مديران استانداري و تعداد كثيري از اقشار مختلف مردم برگزار شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر