شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - July 06 2024
کد خبر: 28757
تاریخ انتشار: 14 مهر 1395 14:49
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امسال برای توسعه طرح ها و زیرساخت های بنادر کشور 90 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود که از این میزان تاکنون 27 هزار میلیارد ریال قرارداد با بخش خصوصی امضا شده است.

راه امروز: محمد سعید نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: توسعه بنادر اصلی و ایجاد ارتباط و حمل و نقل بین بنادر کوچک و بزرگ از سیاست های مهم امسال سازمان بنادر و دریانوردی است که نسبت به تحقق آن اهتمام ویژه داریم.
وی با اشاره به افزایش تجهیزات ایمنی و اطفای حریق در بنادر کشور یادآورشد: در این ارتباط با تلاش های صورت گرفته درصدد هستیم که تجهیزات دریایی، خشکی و هوایی پیشرفته در بخش امداد و نجات و رسیدگی به حوادث و سوانح در بنادر کشور استقرار یابد.
سعیدنژاد ادامه داد: 2 فروند بالگرد برای امداد و نجات هوایی دریایی نیز امسال در بنادر استقرار پیدا می کند که فرایند خرید این بالگردها که با تجهیزات پیشرفته و با قابلیت پرواز در شبانه روز هستند، طی شده است.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای ارتقای ایمنی بنادر و شناورها 53 دستگاه تجهیزات اطفای حریق پیشرفته خریداری و در بنادر شمالی و جنوبی کشور مستقر می شود.
سعید نژاد با اشاره به راه اندازی مانیتورینگ و شبکه پایش تصویری در بنادر کشور گفت: راه اندازی شبکه یاد شده در بنادر کشور نقشی مهم در روند رسیدگی به حوادث و سوانح دریایی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نیمه نخست امسال عملیات بندری در کشور 25 درصد افزایش یافته و در این بخش 150 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر مختلف تخلیه و بارگیری شده که از این میزان 80 میلیون تن آن را کالای غیرنفتی تشکیل می دهد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر