شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - June 29 2024
کد خبر: 28547
تاریخ انتشار: 11 مهر 1395 13:17
قائم مقام وزیر نیرو گفت: پرداخت حدود 8 هزار میلیارد تومان از بدهی‌‎های وزارت نیرو مراحل نهایی خود را طی می‌کند.
راه امروز:‌ ستار محمودی درباره نحوه تعامل دولت با بخش خصوصی در بخش پرداخت بدهی‌ها  اظهار داشت: بخش خصوصی نقاط قوت و توان‌هایی دارد و انتظارات و مشکلاتی هم دارد که باید آنها را حل کرد.

وی افزود: عمده‌ترین مشکل بخش خصوصی منابع مالی است که برای این منظور و همچنین بازار کار صنعت آب و آب و فاضلاب اقدامات زیادی انجام دادیم که از جمله آن برقراری ارتباط با بانک‌های داخلی، صندوق توسعه ملی و استفاده از اوراق مشارکت است.

محمودی همچنین گفت: ما نیز در عرصه آب و برق بدهی کلانی داریم که بخشی از بدهی‌ها به بانک‌ها و نیروگاه‌ها و برخی نیز مربوط به پیمانکاران و سازندگان است.

وی با اشاره به اینکه اکنون پرداخت بدهی‌های ما از گام‌های اولیه عبور کرده است، افزود: میزان بدهی ما به حوزه سازندگان و پیمانکاران حدود 4 هزار میلیارد تومان است که بخشی از این بدهی‌ها (نزدیک 2 هزار میلیارد تومان) را پیگیری کردیم که از طریق اوراق مشارکت  و اوراق خزانه اسلامی پرداخت کنیم.

محمودی تصریح کرد: در حوزه برق نیز از طریق دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری هستیم که نیروگاه‌هایی که فروخته شده  و بدهی آن روی دوش دولت مانده است تهاتر شود.

وی با بیان اینکه پرداخت بدهی‌های بخش صنعت برق به گام های پایانی خود رسیده است، خاطرنشان کرد: فعلا مقرر شده که حدود 6 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به پیمانکاران و سازندگان صنعت برق از مسیرهای یاد شده پرداخت شود.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر