چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 24912
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 13:25
سخنگوی وزارت خارجه سخنان حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر خارجه درباره بیماری رییس جمهور ترکیه را تکذیب کرد.
به گزارش راه امروز، حسین شیخ الاسلام که چندی پیش به عنوان مشاور محمد جواد ظریف منصوب شده است در گفت و گویی با خبرگزاری تسنیم از دیدار پرتنش علی لاریجانی با اردوغان در 4 سال پیش خبر داده است. 
او که در آن زمان مدیرکل امور بین الملل مجلس و مشاور علی لاریجانی بود، گفته است: «اردوغان 4 سال پیش روز ششم فروردین به ایران آمد، در دیداری که او  با لاریجانی داشت چالشی بین آنها پیش آمد، به‌ خصوص در  آن زمان اردوغان سرطانش تازه عود کرده بود، در صحبتهای که میان او و لاریجانی درباره سوریه رد و بدل و اردوغان در این جلسه خیلی عصبانی شد اما پس از مذاکره توافق شد که هر آنچه که صندوقهای رای در سوریه بیرون آمد او بپذیرد پس از آن لاریجانی به من تلفن کرد و گفت داوود اغلو را پیش سرلشکر قاسم سلیمانی بفرستید اما قبل از آن تو به سرلشکر سلیمانی بگو که چه اتفاقی افتاده و جزئیات را بازگو کن. من به سرلشکر سلیمانی تلفن کردم و داوداغلو به آنجا رفت پس از آن سرلشکر سلیمانی به من زنگ زد و گفت حسین اینها این موضوع را می‌گویند اما اجرا نمی‌کنند که بعدها هم این پیش‌بینی سرلشکر درست از آب درآمد.»
بخشی از سخنان شیخ الاسلام درباره بیماری سرطان اردوغان توسط سخنگوی وزارت خارجه امروز تکذیب شد. 
بهرام قاسمی  اظهارات منتشر شده به نقل از یکی از مشاوران وزیر امورخارجه در خصوص بیماری رئیس جمهور  ترکیه را نادرست دانست و گفت: «نظر مطرح شده در این مصاحبه تکذیب می شود.»
بیماری سرطان اردوغان هیچگاه به طور رسمی اعلام نشده است.
در جریان بستری شدن او در بیمارستان در سال ۲۰۱۲ که تصاویر آن منتشر شد، مقام های رسمی تلاش کردند بیماری او مخفی نگه داشته شود. زمان بستری شدن اردوغان اواخر سال ۱۳۹۱، چند هفته پیش از سفر او به ایران است.
لازم به ذکر است که خبرگزاری تسنیم نیز با تصحیح مجدد گفت‌و‌گو با شیخ الاسلام نام بیماری اردوغان را از گزارش خود حذف کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر