شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - October 05 2024
کد خبر: 22110
تاریخ انتشار: 11 ارديبهشت 1395 10:07
انتقاد مراجع قم از مخالفان برجام

در ديدار وزير كار با مراجع قم چه گذشت؟

وزير كار روز پنجشنبه تهران را به مقصد قم ترك كرد تا با مراجع و علماي اين شهر ديدار و از رهنمودهايشان در پيشبرد امور استفاده كند...
به گزارش راه امروز،  وزير كار روز پنجشنبه تهران را به مقصد قم ترك كرد تا با مراجع و علماي اين شهر ديدار و از رهنمودهايشان در پيشبرد امور استفاده كند. نكته قابل توجه در اين ديدارها انتقاد برخي از بزرگان از جمله آيت‌ا... صافي گلپايگاني و آيت‌ا... موسوي اردبيلي از آناني بود كه چوب لاي چرخ مذاكره‌كنندگان هسته‌اي و وزير خارجه مي‌گذارند. يكي از مراجع تقليد در قم با انتقاد از مخالفت‌ها با برجام و با بيان اينكه عده‌اي در كار دولت اخلال مي‌كنند، گفت: دولتمردان ما كه در همين شرايط سخت زحمت مي‌كشند اجرشان نزد خداوند محفوظ است. 

آيت‌ا... صافي گلپايگاني در ديدار علي ربيعي با تشكر از زحمات دولت تدبير و اميد براي خدمت به مردم و با اشاره به سخنان علي ربيعي درباره كارشكني‌هايي كه به بهانه انتقاد از برجام در كار دولت مي‌شود، اظهار داشت: قبلا فساد بود و حالا كه اين دولت اين مساله را حل كرده نمي‌گذارند كار شود. اين مرجع تقليد افزود: متاسفانه عده‌اي در مملكت ما نمي‌گذارند اشخاصي همانند شما كه با حسن نيت در دولت كار مي‌كنند و زحمت مي‌كشند به كار خود به راحتي ادامه دهند اما با همه اين سختي‌ها و در همين شرايط كه زحمت مي‌كشيد اجر آن نزد خداوند محفوظ است. وي با اشاره به گزارشات علي ربيعي درباره خدمات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و ديگر خدمات دولت تدبير و اميد به مردم به ويژه در بحث برجام گفت: كارهاي شما اسباب خوشحالي ماست و بسيار خوشحاليم كه امثال شما در راس كار‌ها هستند؛ خدا شما رو حفظ كند و مطمئن باشيد خداوند اجر شما را مي‌دهد.
آيت‌ا... صافي گلپايگاني با انتقاد از اختلاف‌افكني‌هايي كه در كشور به بهانه انتقاد از برجام عليه دولت صورت مي‌گيرد گفت: متاسفانه عده‌اي ملتفت نيستند و در كار‌ها اخلال مي‌كنند و ما هميشه دعا مي‌كنيم كه خداوند آنها را هدايت كند تا مشكلات را بيش از اين ايجاد نكنند. وي افزود: قطعا آنها كه با دولت همكاري بيشتري كنند تا مشكلات مردم رفع شود اجرشان پيش خدا بيشتر است. آيت‌ا... صافي گلپايگاني خطاب به وزير كار گفت: من از همه شما دولتمردان تشكر مي‌كنم و سلام مرا به همه آنها برسانيد.
 
مي‌خواهند مردم را نااميد كنند
علي ربيعي در ديداري كه با آيت‌ا... موسوي اردبيلي داشت موضوع سنگ اندازي در مسير تحقق برجام را اينچنين مطرح كرد كه « دولت و تدبير اميد در بحث توافق هسته‌اي و برجام به خوبي عمل كرد. عده‌اي بي‌انصافانه مي‌خواهند اين دستاورد بزرگ را هيچ جلوه داده و مردم را نااميد کنند؛ درست است كه آمريكا شيطنت‌هايي مي‌كند اما برجام نتايج ملموسي براي كشور خواهد داشت. » و آيت‌ا... موسوي اردبيلي هم گفت: «از اقدامات دولت در رفع مشكلات مردم تشكر مي‌كنم و اميدوارم موفق باشند. » اين مرجع تقليد با بيان اينكه حقوق كارگران بايد از تمام ابعاد مورد توجه مسئولان قرار گيرد، گفت: تلاش براي رفع نيازهاي كارگران ضروري و مستوجب رضايت خداوند است و از اين رو بايد براي رفع مشكلات كارگران و بهتر شدن زندگي آنان از تمام امكانات بهره برد.
 
حل مشكل محرومان با ارزش است
وزير كار در اين سفر به ديدار آيت‌ا... حسين وحيد خراساني هم رفت كه يكي از مرجع تقليد با بيان اينكه هر كاري كه با نيت قرب به خدا انجام شود به نتيجه خواهد رسيد، گفت: اقدام دولت براي حل مشكل محرومان باارزش است. آيت‌ا... حسين وحيد خراساني با بيان اينكه رسيدگي به ايتام و تفقد از بيچارگان و تلاش براي بهبود اوضاع بازنشستگان و ديگر اقشار مردم كاري با ارزش است، تصريح كرد: بسياري از جوانان به ثمر رسيده امروز به دنبال كار و ازدواج هستند و حل مشكلات آنها و تلاش براي آن جزو باقيات و صالحات دولت خواهد بود. ديدار ديگر علي ربيعي در قامت وزيركار با آيت‌ا... نوري همداني بود كه اين مرجع تقليد در این دیدار گفت: بايد با اتخاذ سياست‌هاي خوب فقر از جامعه ايران ريشه كن شود. آيت‌ا... نوري همداني اظهار داشت: ديدار شما توفيقي براي بنده است چرا كه ويژگي‌هاي خاصي از جمله تقوا، نيت پاك، اخلاص، تعهد و مديريت‌هاي موفق در عرصه‌هاي متعدد داريد و از اين رو ديدار شما توفيقي براي اينجانب است.
 اين مرجع تقليد در ادامه سخنان خود با اشاره به مشكلات فقر در جامعه ايران گفت: اسلام مي‌خواهد كه فقر در جامعه نباشد و يكي از آموزه‌هاي اسلام اين است كه همه انسان‌ها تلاش كنند تا مجموعه افراد يك جامعه از نظر اقتصادي زندگي نسبتا مرفهي داشته باشند. آيت‌ا... نوري همداني با تاكيد بر اينكه يكي از مشكلات جامعه ما دريافت ربا در برخي بانك‌هاست تصريح كرد: در برخي بانك‌ها ربا و علاوه بر آن ديركرد دريافت مي‌شود كه اين كار حرام است؛ بانك‌ها نبايد ديركرد بگيرند؛ افراد بسياري به دفتر ما نامه مي‌دهند و در اين مورد گلايه مي‌كنند و ما نيز به دولت محترم و همين طور به آقاي دكتر سيف رئيس بانك مركزي اين موضوعات را انتقال داده‌ايم.

وي خاطرنشان كرد: يكي ديگر از راه‌هاي برطرف كردن فقر در جامعه مبارزه با قاچاق كالا و رونق توليد داخل‌ است و اميدواريم با اتخاذ سياست‌هاي خوب فقر در جامعه ما ريشه كن شود. وزير كار همچنين به ديدار آيت‌ا... محقق يزدي رفت كه اين استاد فقه حوزه به پس از استماع گزارش وزير كار، از تلاش‌هاي دولتمردان براي رفع مشكلات مردم قدرداني كرد. ربيعي همچنين با آيت‌ا... سيد محمود هاشمي شاهرودي ديدار و درباره اقدامات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در جهت حل مشكلات مردم به ويژه قشر كارگر توضيحاتي ارائه كرد.
 
روايتي از دلايل محاكمه مفسدان اقتصادي در زمان دولت قبل
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي همچنين در اين سفر در همايش كارگران قم گفت: اگر امروز مي‌بينيم افرادي به دليل فسادهايي كه در زمان دولت گذشته انجام داده‌اند، محاكمه مي‌شوند به اين دليل است كه امتيازات و تسهيلات ويژه به افرادي تعلق گرفت كه پيچ و مهره سرمايه‌هاي خود را در داخل كشور نبسته بودند. علي ربيعي با بيان اينكه ديدگاه اسلام، رهبر انقلاب و تلاش دولت تدبير و اميد اين است كه جامعه‌اي را سامان دهد كه در آن توليد و كار اساس جامعه باشد، گفت: بايد شرايطي را فراهم كنيم تا افراد از يك ميليون تا يك ميليارد در داخل كشور سرمايه‌گذاري كرده و مورد احترام باشند چراكه در چنين جامعه‌اي توليد و كار ارزش تلقي مي‌شود؛ اگر امروز مي‌بينيم افرادي به دليل فسادهايي كه در زمان دولت گذشته انجام داده‌اند، محاكمه مي‌شوند به اين دليل است كه امتيازات و تسهيلات ويژه به افرادي تعلق گرفت كه پيچ و مهره سرمايه‌هاي خود را در داخل كشور نبسته بودند و قطعا در آن شرايط، كار و توليد ارزش خود را از دست خواهد داد. وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه رفاه حال كارگر و كارفرما را بايد توامان ديد، گفت: هم بايد مراقب زمين نخوردن كارفرما و هم بايد مراقب معيشت كارگران بود. وزير كار گفت: در زمان دولت قبل فاصله تورم و مزد كارگران به سي و دو و نيم درصد رسيده بود به‌گونه‌اي كه زندگي براي كارگران سخت شده بود اما در طول اين سه سال دولت تدبير و اميد، هرچند ادعا نمي‌كنيم شق القمر كرده‌ايم اما تلاش ما اين بوده كه ميزان افزايش مزد از ميزان تورم بيشتر باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر