شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - July 06 2024
کد خبر: 13122
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1394 18:52



جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در شورای روابط خارجی آمریکا گفت عربستان سعودی و امارات عربی متحده معتقدند که موافقتنامه بین ایران و گروه پنج به اضافه یک هدف آنها را در زمینه جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته ای محقق می کند.به گزارش راه امروز، کری افزود عربستان سعودی پس از سفر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به این کشور اعلام کرد به عقیده آنها موافقتنامه هسته ای ایران هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای را محقق می کند. امارات عربی متحده نیز به من اعلام کرده است که آنها فکر می کنند موافقتنامه به دست آمده می تواند این هدف را برآورده کند.

کری در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت : اقدام نظامی یا سایبری یکجانبه اسرائیل علیه ایران یک اشتباه بزرگ با پیامدهایی خطرناک برای اسرائیل و منطقه خواهد بود و من فکر نمی کنم چنین اقدامی ضروری باشد.

اسرائیل از مخالفان سرسخت برنامه جامع اقدام مشترک است که 14 ژوئیه پس از ماهها مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهان ( آمریکا ، روسیه ، فرانسه ،‌ چین ، انگلیس و آلمان ) اعلام شد. بر اساس این موافقتنامه تحریم های بین المللی علیه ایران در ازای محدود شدن برنامه هسته ای این کشور و اطمینان از صلح آمیز بودن آن ، کاهش خواهد یافت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که موافقتنامه به دست آمده با ایران را یک « اشتباه تاریخی » نامیده است روز پنجشنبه گفت امیدوار است موافقتنامه ای دیگر با « مفادی بهتر » تنظیم شود.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر