چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 12567
تاریخ انتشار: 09 تير 1394 13:08
به گزارش  راه امروز، در حالی که مقامات غربی از توافق ایران و 1+5 بر سر موضوع بازرسی ها خبر می دهند، چهارمین روز از دور نهایی مذاکرات هسته ای امروز سه شنبه در جریان است.

این در حالی است که امروز سه شنبه 30 ژوئن نهم تیرماه، ضرب الاجل نهایی ایران و غرب برای رسیدن به توافق نهایی بود که به نظر می رسد برای یک  هفته دیگر تمدید شده است.

در ادامه می تواند اخبار لحظه به لحظه مربوط به چهارمین روز مذاکرات را بخوانید:

16:04- نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور صالحی و مونیز، معاونانشان، فریدون و هلگا اشمیت بعد از دو ساعت و 15 دقیقه پایان یافت.

15:54- لاوروف برای حضور در مذاکرات هسته ای، وارد وین شد.

15:32- وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه پس از دیدار با همتای ایرانی‌اش گفت مذاکرات امروزش با ظریف،‌ او را دلگرم کرده است.آقای ظریف هم به خبرنگاران حاضر گفته است که او از ابتدا مأموریت داشته برای رسیدن به توافق مذاکره کند و اکنون نیز معتقد است که توافق امکان‌پذیر است.

15:15- کمالوندی: حضور صالحی برای سرعت بخشیدن به مذاکرات است

15:14- صالحی و مونیز به همراه معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و همچنین معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی قبل به مذاکرات ظریف و کری پیوستند.



14:48- عضو تیم مذاکره کننده کشورمان می‌گوید مشخص نیست مذاکرات تا چه روزی ادامه می یابد ولی بحث تمدید مطرح نیست.

14:27 مونیز،  وزیر انرژی آمریکا دقایقی قبل با حضور در اتاق محل اقامت رئیس سازمان انرژی اتمی در هتل کوبورگ از وی عیادت کرد.

13:34- آغاز دیدار ظریف و کری در چهارمین روز مذاکرات



13:25-  همسر ظریف در محل مذاکرات/عکس

این تصویر را علی عراقچی، برادرزاده عباس عراقچی، در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و درباره آن نوشته است: همسر دکتر محمد جواد ظریف در حال ورود به هتل کوبرگ



13:02- یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد گروه 1+5 و ایران در مذاکرات هسته ای به سازوکاری درباره بازرسی ها رسیده اند که براساس آن، آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند وارد همه تاسیسات مظنون ایران شود.

12:41- ظریف پس از بازگشت به وین: مذاکرات در مرحله حساس است/ حضور صالحی به مذاکرات کمک می کند.

12:30- ظریف به همراه صالحی و فریدون به وین بازگشت.



08:25- آلن ایر در گفت و گو با نامه نیوز: انشاالله در چند روز آینده به توافق می‌رسیم/ اگر لوزان مبنا بماند، کار نگارش متن و ضمایم تمام می شود (اینجا)
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر