پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - July 04 2024
کد خبر: 1117
تاریخ انتشار: 19 تير 1392 17:55
مدیر شرکت هواپیمایی کره ای بابت حادثه هوایی اخیر که منجر به 2 کشته و 182 زخمی شد؛ عذرخواهی کرد.

به گزارش راه مردم به نقل از عصر ایران، "یونگ یونگ" مدیر شرکت هواپیمایی آسیانا از مسافران آسیب دیده و خانواده های قربانیان پرواز این شرکت که در آمریکا دچار حادثه شد؛ عذرخواهی کرد.

یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی آسیانا کره جنوبی روز شنبه گذشته فرود ناموفقی در فرودگاه سانفرانسیسکو آمریکا داشت و منجر به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 182 نفر دیگر از مسافران پرواز شد. این پروزا 307 سرنشین داشت.

6 نفر از آنها وضعیتشان وخیم گزارش شده است.

2 قربانی این حادثه، 2 دانش آموز چینی هستند که به همراه مربی و همکلاسی های خود راهی سفر علمی به آمریکا بودند.



هم اکنون دانش آموزان و مربیان آنها که از حادثه هوایی، نجات یافته اند در هتلی در شهر سان فرانسیسکو در جنوب غربی آمریکا اقامت داده شده اند تا اقدامات لازم برای بازگرداندن آنها به چین انجام شود.

همچنین گروهی از خانواده های افراد آسیب دیده و کشته شده شرکت آسیانا از شهر جیانگشان در شرق چین به آمریکا رفتند.

این هیات متشکل از 5 نفر از مقامات دولتی چین و 12 نفر دیگر از جمله خانواده های دو دانش آموزی هستند که در حادثه هوایی در آمریکا کشته شدند.

شرکت هواپیمایی آسیانا نیز اعلام کرد که بابت این حادثه اظهار تاسف می کند.

این شرکت هواپیمایی همچنین اعلام کرد که خلبان این پرواز در مرحله آموزش پرواز با هواپیماهای بوئینگ 777 بود.

به گفته این شرکت، تجربه خلبان این پرواز به نام "لی کانگ کوک" 46 ساله با بوئینگ 777 بیش از 43 ساعت نبوده است البته او بیش از 9 هزار ساعت پرواز با سایر هواپیماها دارد. وی همچنین در این پرواز، مربی خود را به همراه داشت.



وزارت راه و ترابری کره جنوبی هم اعلام کرد که تشخیص دلیل این حادثه، چند ماه به طول می انجامد.
یک مقام ارشد وزارت راه و ترابری کره جنوبی هم گفت که بروز این حادثه به دلیل خطای خلبان تایید نشده است و تنها بعد از بررسی و تحقیق همه گزارش های مربوط به حادثه می توان در این باره سخن گفت.

آسیانا دومین شرکت بزرگ هواپیمایی کره جنوبی است و در زمینه ایمنی پرواز، خوشنام است. آخرین حادثه یکی از پرواز های این شرکت مربوط به ساعت 1993 است که در سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ آسیانا در کوه های جنوب غرب کره جنوبی، 68 نفر کشته شده بودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر