شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - July 06 2024
کد خبر: 10877
تاریخ انتشار: 06 فروردين 1393 16:09
به گزارش راه مردم، درحالیکه برخی رسانه ها شب گذشته ادعا کرده بودند که در پی اغتشاش در سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در کیش، مسعود قانعی فرد فرماندار بندرلنگه و محمدحسین حسن بیگی بخشدار کیش را برکنار شدند، پیگیریهای خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که این برکناری ها ربطی به ماجرای سخنرانی آیت الله هاشمی ندارد.
تکمیلی: «انتخاب» ضمن پوزش از مخاطبان خود به اطلاع می رساند که پس از بررسی ها و پیگیری های به عمل آمده، مشخص شده که اساساً آیت الله هاشمی رفسنجانی سخنرانی در کیش نداشته است.ظاهراً برخی رسانه های خاص با انتشار این خبر کذب، و در ادامه ادعای «ممانعت از سخنرانی آیت الله هاشمی» ، در نخستین روزهای سال نو، به دنبال جوسازی علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.

این جریان رسانه ای پس از انتشار این خبر کذب، برکناری دو مقام استان را به دلیل این اتفاق دانسته اند که پیگیری های خبرنگار «انتخاب» نشان می دهد که این ادعا اساساً صحت ندارد

برکناری فرماندار بندرلنگه و بخشدار کیش، برای چه بود؟

بلافاصله پس از انتشار خبر بهم زدن سخنرانی آیت الله هاشمی در کیش، برخی سایت ها مدعی شدند که فرماندار بندرلنگه ، بخشدار کیش و رییس دفتر استاندار به دلیل این اتفاق برکنار شدند ؛ اما یک مقام آگاه در این مورد به خبرنگار «انتخاب» گفت که برکناری این 3 نفر ارتباطی با سخنرانی آیت الله هاشمی ندارد.

وی افزود: استاندار هرمزگان به دلیل برخی اقدامات دیگر این افراد و روش های بدون هماهنگی و تکروی های این سه نفر، دستور عزل آنان را صادر کرده است.

نکته ی عجیب اینجاست که با وجود هماهنگی های مختلف از سوی دفتر آیت الله هاشمی و برخی مراکز دیگر، فرماندار بندرلنگه و بخشدار کیش به کمک رییس دفتر استاندار، مانع از آن شده بودند که خبر سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به کیش ، به گوش استاندار هرمزگان برسد!

اطلاعیه استانداری

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان گفت: اظهار نظر برخی از سایت ها مبنی بر برکناری فرماندار بندرلنگه را بخاطر سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کیش را قویا تکذیب می کنیم و بزودی پاسخ معقول ومنطقی آنرا به رسانه ها ارسال کرده و از همگان میخواهیم عزت و صداقت را در نوشتار خود پاس بدارند و از انتشار اخبار سراسر کذب و دروغ و فریبکارانه ممانعت ورزند؛ چرا که آقای هاشمی رفسنجانی در روز سه شنبه و روزهای قبل از آن در محافل عمومی این جزیره سخنرانی نداشته است.


مسعود پاکزاد در ادامه افزود: ایجاد فرافکنی در چنین روزهایی  که استاندار هرمزگان مشغول مدیریت و اسکان و بهداشت مسافران ایران اسلامی در هرمزگان و کیش است، را نمی توان دلسوزانه و از روی حسن نیت نامید و حضور استاندار هرمزگان و برکناری فرماندار بندرلنگه بخاطر ایجاد حواشی در کیش را تکذیب کرده و آنرا بدلیل برخی تخلفات و رفتارهای خارج از قاعده و قانون دانسته که با خویشتنداری دکتر جادری در روز نخست کاری سال 93 انجام شد.


وی اضافه کرد: سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی مقام معظم رهبری بعنوان راهبرد اصلی سال 93 است را گرامی داشته و دغدغه اصلی خود میدانیم و بنده طی تماسی که با بخشدار کیش داشتم این خبر را تکذیب کرده و آقای هاشمی رفسنجانی سخنرانی در عصر سه شنبه و روزهای قبل از آن در محافل عمومی این جزیره  نداشته و این اظهارات تنها بخاطر تخریب و وارونه جلوه دادن واقعیت بوده است که توسط بدخوهان و دروغ گویان منتشر گردیده و تنها خوراک تبلیغاتی معاندان نظام اسلامی را تامین می کند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: پیگیری قضایی و حقوقی بخاطر انتشار خبری سراسر کذب را برای خود محفوظ دانسته و بزودی در این زمینه اطلاع رسانی و شفاف سازی می کنیم.




نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر