چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 10382
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1392 20:48

در ادامه  مشروح مصاحبه اختصاصی " خبرگزاری ال اچ وی نیوز" با "ابو تراب" را می خوانید.

LHV: ضمن تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، اگر ممکن است کمی خودتان را معرفی کنید.


ابوتراب: بنده "علی موسی" از ساکنین منطقه "حجیره" در حومه دمشق، نزدیکترین منطقه به حرم حضرت زینب(س)، هستم.


LHV: نه، می خواهیم راجع به زندگی شخصی تان قبل از شروع بحران سوریه از شما بشنویم.


ابوتراب: بنده معلم مقطع دبیرستان در شهر دمشق در مدارس "الاجیال"، "الامل" و "سوریه الغد" بودم و دستور زبان عربی تدریس می کردم. مدارسی که الان توسط پولهای حکام سعودی و کشورهای غربی با خاک یکسان شده است. اینها روح زندگی را در سوریه کشته اند. خب وقتی بحران شروع شد، ما تا چند ماه سرگردان بودیم. اصلاٌ مسائل به خوبی مشخص نبود. ولی چیزی که مشخص بود، این بود که سوریه دارد رو به نابودی می رود. با گذشت زمان، خیلی مسائل روشن شد. مردم دشمنان اصلی سوریه را شناختند و مواضع هر کس آشکارتر شد.


LHV: آیا در این بحران، کسی از نزدیکان شما آسیب جدی دیده است؟


ابوتراب: بله. متاسفانه تکفیری ها پدر و مادرم را گروگان گرفتند و وقتی تامین پول مورد تقاضایشان در توان ما نبود، آنها را ذبح کردند. خدا رحمتشان کند. انشاءالله از ما راضی باشند.


LHV: بسیار متاسفیم، ببخشید اگر ناراحتتان کردیم. بهتر است راجع به سوریه حرف بزنیم. نظرتان درباره علل واقعی و ریشه های بحران سوریه چیست؟


ابو تراب: نه، خواهش می کنم. ما در کشور خودمان سوریه با امنیت و احترام متقابل همچو برادران زندگی می کردیم؛ همه ادیان و فرق بودند ولی همه از حقوق مساوی شهروندی برخوردار بودیم، همه ادب و حقوق شهروندی را رعایت می کردند وبه مقدسات یکدیگر احترام می کردند و هیچ یک به دیگری اهانت نمی کردند، هیچ وقت عده ای ازمردم عده دیگری را تکفیر نمی کردند و همه زیر یک سقف، آن هم سقف دولت محترم زندگی می‌کردند.


درابتدا علت بحران مشخص نبود اما تظاهراتی برگزار می شد که این تظاهرات خواستار اصلاحات در امور کشور بود؛ ولی بعد از مدت نه‌ چندان طولانی بحران از شکل مسالمت آمیز خارج شده و به شکل دیگری تغییر ماهیت داد تا جایی که چند کشور مدعی اداره بحران در سوریه شدند.


ما فهمیدیم که هدف این بحران تخریب دستاوردهای اسلام و نابودی ملت و دولت و ارتش مقاوم سوریه است. زیرا که هدف آن تخریب جامعه بشری، تخریب مقدسات و مساجد، و مباح بودن خون شیعه اعلام شده است. بعد از این اوصاف من به صفوف مدافعان حرم حضرت زینب علیها السلام پیوستم و همرزم مجاهدانی شدم که هدفشان دفاع از دین و مذهب و مقدسات است. ما با توکل برخداوند متعال و تا آخرین قطره خون خود از این مکان مقدس دفاع خواهیم کرد. حوالی دو سال است که با فناوری های نوین و تکنیک های پیشرفته جنگی آشنا شده‌ایم و هم‌اکنون درتیپ حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام مشغول خدمت هستیم.


LHV: نقش عربستان، قطر و ترکیه در بحران چطور ارزیابی می کنید؟


ابو تراب : عربستان يكى از كشورهاى پشتیبان تروريست نه تنها در سوريه بلكه كل جهان است به نظر من آل سعود با اموالى كه در اختيار اين تروريستها قرار مى دهند تمامى كشورهاى اسلامى را خراب خواهند كرد و اهداف اسرائيل را كه همانا نابودي اسلام و مسلمين است انجام مى دهد.


نیروهای تیپ مدافعان حرم مطهر از جوانانی غیور تشکیل شده اند. بسیاری از آنها افرادی تحصیل کرده هستند و عده‌ای دیگر تحصیلات مقدماتی دارند. آنها به اینجا آمده اند که از مذهب و مقدسات خود دفاع کنند؛ دفاعی که بر همه ما واجب است و باید به آن لبیک گفت.


كشورهاى زيادى از تروريستهاى داخل سوريه حمايت مى كنند به صورتى كه تاكنون تمامى مرزها براى ورود هزاران مسلح باز است و روزانه تعداد زيادى از آنها از كشورهاى مجاور مانند تركيه و اردن و لبنان وارد سوريه مى شوند.


همانطور كه قبلا گفتم اسرائيل تنها كشورى است كه از ورود تروريستها به اسلام و كشورهاى اسلامى سود مى برد كه البته اين كار با كمك متحدان منطقه اى از جمله عربستان و تركيه و قطر انجام مي كيرد.


بايد با هم متحد باشيم دست در دست هم قرار دهيم تا بر عليه تروريستها و حاميانشان پيروز شويم. ما و برادران سنى دينمان يكى است همگي مسلمان هستيم و نبايد به وهابيها كه هيچ دينى ندارند اجازه دهيم كه بين ما را تفرقه بيندازند.


آرزو مى كنم كه امنيت به كشور عزيزمان سوريه بازگردد و اين كار هنگامى امكان پذير است كه كشورهاى حامى تروريست دست از حمايتشان بردارند و همچنين كشورهاى مجاور مرزها را به روى آنها ببندند.


درگيرى هاى زيادى بر روى زمين خواهيم داشت تا بتوانيم پيروز شويم و اين مسئله خواستار زمان و مردان دلاور و فداكاريهاى فراواني است.


LHV: منطقه عملیاتی "یبرود" برای ارتش سوریه چه معنایی دارد؟ و چرا اهمیت دارد؟


ابوتراب: پس از کنترل منطقه الجراجیر توسط ارتش سوریه، مرحله دوم از جنگ "القلمون" شروع شده است که شامل منطقه "یبرود" و "عرسال" است. القلمون سلسله کوه هایی در مرز لبنان و سوریه است که حاوی 18 نقطه عبور غیر قانونی است و از این منطقه برای رساندن اسلحه به گروه های مسلح در سوریه و همچنین ارسال ماشین های بمب گذاری شده به داخل لبنان استفاده می شود.


ارتش سوریه برای آزاد سازی منطقه یبرود از تاکتیک "جمع کردن مسلحین در یک جغرافیا" استفاده می کند. علیرغم شرایط جغرافیایی و آب وهوای بسیار سخت اما ارتش توانست همه راه های ورودی به منطقه یبرود را ببندد. محاصره کامل و پیشروی آرام و حساب شده باعث شد تا تروریست ها توان مقاومت خود را از دست بدهند و از طرف دیگر ارتش دارای کمترین تلفات باشد.


آزاد سازی منطقه یبرود اهمیت خاصی دارد و نتایج مثبتی بر روند درگیری ارتش با گروه مسلح در مناطق ریف دمشق و جنوب وشرق حمص خواهد داشت و با این کار، ارتش راه های ارتباط و پشتبانی گروه های مسلح با مرز لبنان را قطع خواهد کرد و گروه های مسلح در محاصره ارتش از غوطه شرقی تا مرز لبنان قرار خواهند گرفت.


LHV: در پايان از شما به خاطر اين گفتگو تشكر مى كنیم.


ابوتراب: خواهش میکنم. شما هم موفق باشید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر