وی با بیان اینکه واردات خودروهای با کیفیت و تولید خودروهای بیکیفیت چینی نیز کمکی به رشد صنعت خودرو نکرده است، خاطرنشان کرد: قیمت خودروهای با کیفیت وارداتی به حدی بالا است که عملا منحصر به قشر مرفه جامعه بوده و انگیزهای برای خودروسازان برای رقابت با این خودروها ایجاد نکرده است.
این فعال صنعت خودرو ادامه داد: از آن سو نیز تولید خودروهای چینی که ظاهر به نسبت مناسب اما کیفیت پایین دارند اگرچه موجب ایجاد تنوع در خودروهای تولیدی شده اما عملا دستاوردی برای مصرفکنندگان و خودروسازان نداشته است.
وی افزود: بنابراین راهکار ترقی صنعت خودروی ایران همکاری و تولید مشترک با خودروسازان معتبر جهانی است که با تشکیل دولت جدید زمینههای آن نیز در حال فراهم شدن است.
این فعال صنعت خودرو با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندان با تولید خودروهای چینی در ایران موافق نیست، خاطرنشان کرد: آقای نعمتزاده علاقهمند به مشارکت خودروسازان داخلی با شرکتهای معتبر خودروسازی برای تولید مشترک و انتقال تکنولوژی است.
وی تصریح کرد: وزیر معتقد است که انتقادات مردم از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی از طریق همکاری و تولید مشترک با خودروسازان معتبر جهانی برطرف خواهد شد.
این فعال صنعت خودرو ادامه داد: با توجه به علاقهمندی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت به مشارکت با خودروسازان معتبر جهانی و انتقال تکنولوژی میتوان امیدوار بود که عقب ماندگی صنعت خودروی ایران جبران شود.
به گفته وی، در دولت پیشین تمرکز بیش از حد بر تولید خودروی ملی موجب شد که خودروسازان از همکاری با خودروسازان رده یک جهانی و انتقال تکنولوژی غافل شوند.