اغلب فعالان منتسب به چپ و راست سیاسی به جز تفاوت در اشخاص راس هرم، مرز اعتقادی بین افکارشان نمی بینند.تعداد قابل توجهی از فعالان این دو ، خود را مستقل می دانند. اما از نگاه رادیکال ها، افراد مستقل نه فقط خنثی بلکه نیروهای واگرا هستند. اعتقاد ما بر این است که اصول گرایی و اصلاح طلبی در عمل، دو روی یک سکه اند و دو کارکرد همزمان برای فعالیت سیاسی در عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند و مرز جداکننده ای بین آن ها نیست.پس از حوادث سال 1388، پدیدآوری واژگانی مانند نسل دوم اصلاحات، اعتدال و این اواخر یکتا برای بازسازی فضای سیاسی با عبور از تقسیم بندی های موجود اتفاق افتاده که چون آغاز و مسیر حرکت آن ها از پایین به بالا نبوده به فراگیری موردانتظارشان دست نیافته اند.
مفروض اصلی این کمپین این است که «در مناظره چپ و راست سیاسی، راه سوم و مستقل از هردو که ظرفیت گفتمان سازی و بازتولید تمامی مفاهیم برگرفته از مشروطه خواهی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارد اجتناب ناپذیر است.»
«وقتی از مشی فعالان سیاسی کشور سوال می کنید بسیاری از آن ها در تبلیغات خود از واژه مستقل برای معرفی افکار و برنامه های شان استفاده می کنند.»
اگر با ما موافق هستید که رسانه در زیر سایه سیاست قرار ندارد ، نقش مستقل ایفا می کند ، افکار عمومی را می سازد و بازتاب دهنده خواسته های مردم به حاکمیت است و فراتر از آن با واقع نمایی و نگاه بومی ، توان بازتولید ارزش های جامعه و حتی ارایه تقاضاهای جدید به حکومت را دارد به خوبی به اهمیت واژه مستقل پی برده اید.فعالان رسانه از اصلی ترین بازیگران عرصه های اجتماعی و سیاسی در هزاره سوم هستند.کم نیستند شخصیت های رسانه ای که به بالاترین جایگاه ها در جوامع خود رسیده اند.
در ایران این کمپین اولین حضور سراسری ، خودجوش و فراگیر فعالان رسانه در یکی از بالاترین سطوح مشارکت اجتماعی و سیاسی در جامعه و عرصه های تعیین سرنوشت مردم یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی است. رسانه اعم از مکتوب و غیرمکتوب، محلی و سراسری، استانی و کشوری با وجود فناوری های نوین ارتباطی، فراگیرترین و در گونه رسانه های محلی، نزدیک ترین سطح تماس را با مردم نواحی و مناطق مختلف کشور دارد.
مخاطبان طلایی و فکری جامعه در تعامل با رسانه به ارتباطات میان فردی جهت می دهند و نقش تعیین کننده ای در اقناع مردم و همراه سازی آن ها با حکومت دارند. فعالان رسانه از اصلی ترین گروه های مرجع جامعه هستند و ضعف ها و قوت های موجود و آرزوهای ملت را به خوبی می شناسند و توصیه های مهم آنان به مردم با بالاترین اقبال عمومی مواجه می شود چراکه هم فکری ، هم آوایی ، آینده پژوهی ، جمع گرایی و نگاه بومی در آن موارد راهبردی قویاً اصل هستند.
تشکیل مجلس آینده با اکثریت نمایندگان مستقل از دولت که ساختارگرا ، مردم سالار ، برنامه محور و جامع الاطراف هستند هدف غایی این کمپین است که مردم را به سوی آن فرامی خوانیم.فعالان رسانه ، رای مردم را امانت نسل های گذشته و آینده می دانند. از این رو، توصیه می کنند که مردم با بصیرت ایران اسلامی ، آن را فراتر از دسته بندی های مصطلح سیاسی به مناسب ترین و آگاه ترین افراد مستقل جامعه بدهند.
این کمپین، در وهله اول رویکرد نرم افزاری و فکری دارد لیکن می تواند درصورت روی آوری تمامی آحاد ملت به آن از طریق بازنشر گسترده تر این کمپین در رسانه ها و شبکه های مجازی و اجتماعی، فهرست جامعی از شایستگان مستقل در تمامی حوزه های انتخابیه به صورت همزمان و با نام اختصاصی «کمپین مجلس مستقل آینده» در رسانه های مرکز و محلی سراسر کشور منتشر سازد.بی شک ، اصالت و درون مایه این کمپین چارچوب و نرم افزار موردنیاز برای شناخت«بهترین نمایندگان ملت»در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به رای دهندگان ارایه می دهد و این کمپین ، راه رسیدن به مجلس مستقل آینده است.