شاپرک از مدتها قبل راه اندازی سرویس برخطی را در دستورکار داشت که با اتصال شرکتهای پیاسپی به آن، فرایند ثبت پذیرنده با سرعت و دقت بیشتری انجاممیگیرد.
راه امروز: شرکتهای پیاسپی تا اول آبان مهلت دارند به این سرویس متصلشوند تا گام دیگری برای اجرای قوانین مبارزه با پولشویی برداشته شود.توضیحات رستم شاهگشتاسبی مدیرعامل «بهپرداخت ملت» را درباره این سرویس بخوانید.
یکی از مشکلات حوزه پرداخت الکترونیک در ایران ضعف در صحت و دقت اطلاعات در بخشهایی از فرایند ارائه خدمات است. سرعت گسترش خدمات خصوصا در مورد دستگاههای کارتخوان طی سالهای گذشته به حدی بوده که فاصله وضع مقررات و استفاده از ابزارهای کنترلی در این حوزه به زحمت در حد قابل قبولی حفظ شده است.
از جمله مواردی که فرایند ارائه خدمات در آن ضعیف بحساب میآید، تعريف اشتباه اطلاعات پذيرنده است كه در مواردی باعث سردرگمي و توقف عملكرد کارتخوانها هرچند براي مدت كوتاه ميشود. به همین خاطر اقدام شاپرک در ایجاد سامانه برخط برای درج اطلاعات پذیرندگان، گام رو به جلویی در کاهش عدم شفافیتها و بهینهسازی خدمات محسوب میشود چرا که با سامانه جديد تقريبا احتمال اشتباه در اطلاعات، منتفي است.
از سوی دیگر سرعت كار نيز افزايش مييابد زيرا در روش قديم در صورت اشتباه در اطلاعات وارد شده اولا حدود يك ساعت بعد اشتباه بودن اطلاعات مشخص ميشد و ثانيا در بهترين حالت حدود چهار ساعت بعد امكان ورود مجدد اطلات فراهمميشد، در روش جديد اما اين فرايند برخط است.
شرکت به پرداخت ملت هم به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات در حوزه کاتخوانهای فروشگاهی با درک محاسن و ضرورت شفافسازی در فرایند ارائه خدمات تمام تلاش خود را برای اتصال سریع به این سامانه بخرج داد و خوشبختانه پیش از مهلت تعیین شده در اول آبان ماه مراحل اتصال را نهایی کرده است. امیداوریم با پیوستن دیگر پی اس پی ها به این سامانه مراحل تکمیلی نیز طی شود و سطح ارائه خدمات ارتقا یابد.