در کنار صحبت از گرانی و مشکلاتی که افزایش قیمتها برای مردم بهوجود آمده، واردات خودرو یکی از موضوعاتی بود که کاربران فضایمجازی درباره آن بحثوجدل کردند. یکی از این بحثوجدلها با توییت مجید شاکری بود که از رئیسکل بانک مرکزی خواسته بود تهدید به استعفا کند.
دنیایاقتصاد: او نوشته بود: «هر نوع آزادسازی واردات خودرو که منجر به افزایش مصرف درهم شود، ضربه جبرانناپذیرى به تراز پرداخت میزند، از جمله «واردات با ارز اشخاص»، «واردات در ازای صادرات قطعه یا خودرو»! جا دارد رئیسکل محترم، ولو با تهدید استعفا مانع از چنین مسیرى شوند. مسیرى که امکان واردات خودرو بدون فشار به تراز پرداختها را فراهم مىکند، واردات خودرو به ازای «افزایش» صادرات قطعه است، نه واردات خودرو به ازای صادرات قطعه.» این توییت شاکری شروعی برای یک بحث داغ توییتری بین کاربران این فضا شد. علیسعدوندی در پاسخ به شاکری نوشت: «فرضا واردات خودرو آزاد شود و قیمت خودروهای گرانقیمت قدری ارزان شود و خودروساز انحصاری قدری به خود بیاید و منابع ارزی کشور بهجای خرید ملک در «دبی» صرف کاهش هزینههای سوانح در کشور شود. مشکل چیست؟ تراز مثبت درهم صرف فرار سرمایه خواهد شد.»
این اقتصاددان توییتش را با جمله «اقتصاد بدانیم!» پایان داد. مشکانی هم یکی دیگر از فعالان بورسی و اقتصادی بود که به کنایه و بدون نام بردن از شاکری نوشت: «بعضی کارشناسان هستند که BMW سوار میشن، حالا که واردات داره آزاد میشه، به رئیسکل بانک مرکزی توصیه میکنند که تهدید به استعفا کن تا واردات خودرو آزاد نشه. بنده خدا یکبار اگر مرز جنوبی رو با چشم دیده بود، میدید که چطور جنس داره با لنج وارد کشور میشه و ارز هم از کشور خارج میشه.» کاربران دیگر هم به این جدال توییتری پیوستند و اغلب آنها مطلب شاکری را نقد کردند. «حیدر» یکی از این کاربران بود که نوشت: «همین الانش هم صادرات انجام میشه، ولی چون نظارتی نیست گرون دست مردم میرسه. صادرات قطعه هم که با این شرکتها بیشتر شبیه جوک است. در ثانی با پولهای بلوکهشده، یا نصف بدهی ۲۲ م. دلاری چین به ما میشه یک میلیون خودرو ۷هزار دلاری وارد کرد، البته با تعرفه صفر تا ارزون دست مردم برسه.» علی حبیبی هم نوشت: «مردم رو زیاد از واردات خودرو نترسونید. بازار رو با یک تا دومیلیارد دلار آرام میکنند و فرصت تنفس به مصرفکننده (حتی مصرفکننده ماشینگران قیمت) میدهند.»
حمایت میرسلیم از خودروسازان هم یکی دیگر از سوژههایی بود که کاربران بورسی و غیربورسی درباره آن نوشتند. مصطفی میرسلیم به تازگی در دفاع از خودروسازان گفته: «بازنشدن ایربگ خودروها در تصادفات به هیچوجه صحت ندارد. به فرض اینکه ایربگ خودروها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود.» کاربران فضایمجازی خطاب به او میگفتند بهگونهای در حمایت از صنعت خودرو داخلی اظهارنظر کند که تا این حد تابلو نباشد که منافع شخصی در این صنعت دارد. برخی هم به او توصیه کردند از هوش خود بهره بگیرد و در این وضعیت از خودروسازان حمایت نکند. یکی دیگر از کاربران توییتر نیز با بازنشر این بخش از اظهارات میرسلیم که گفته «مدعیان بازنشدن ایربگها، خودشان در تصادفات مقصرند» گفته: «دانشمند! قرار نیست ایربگ براساس تقصیر راننده تصمیم بگیره باز بشه یا نشه. کارکردش حفاظت از سرنشین ماشینه. چه مقصر باشه و چه نباشه.» بهزاد قبادی هم به کنایه نوشته: «میرسلیم اگه مافیا بازی کنه تا آخر بازی اصلا یارفروشی نمیکنه.» کاربری بهنام «ایمان» هم پیشنهاد داده میرسلیم را مجبور کنند با یکی از پرایدهای تولید داخل بین شهرستانها تردد کند تا مشخص شود جرات دارد یا نه!