شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - September 28 2024
کد خبر: 90493
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1403 17:30
۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال ایران کدام صرافی‌ها هستند؟ معیارهای انتخاب صرافی برتر از میان این ۱۰ صرافی چیست؟ در این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را معرفی کرده و نکات و معیارهای انتخاب صرافی منتخب از میان این صرافی‌ها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

با توسعه فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال طی حدود ۱۵ سالی که از معرفی اولین ارز دیجیتال دنیا، بیت‌کوین (Bitcoin) می‌گذرد، تعداد بسیار زیادی از صرافی‌های آنلاین روی کار آمده‌اند که معاملات و خرید‌و‌فروش این ارزها را تسهیل می‌کنند. در این میان، کشورمان نیز روند رو‌به‌رشدی را تجربه کرده و به ویژه طی پنج سال اخیر پیشرفت‌های خوبی را در این حوزه داشته است.

در حال حاضر، طیف گسترده‌ای از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی در حال فعالیت هستند که در کنار محصولات فروشگاهی خود، بازارهای معاملاتی نیز ارائه می‌دهند و از تنوع ارزی و خدمات و امکانات خوبی هم برخوردارند.

۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران عبارتند از:

صرافی همتاپی

صرافی همتاپی یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی است که بیش از ۱۵ کوین و توکن مختلف را پشتیبانی می‌کند، از امنیت و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است، کلیه ویژگی‌های امنیتی مورد‌نیاز مثل احراز هویت دو‌عاملی (2FA) و ذخیره‌سازی سرد دارایی‌ها را ارائه کرده و دارای کیف پول اختصاصی، برنامه موبایلیِ تحت وب و سایر امکانات است.


این صرافی، در سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده، دفتر مرکزی آن در مشهد استقرار دارد و می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای خرید‌و‌فروش تتر یا سایر دارایی‌های دیجیتال در بازار ایران باشد.

صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس یکی دیگر از ۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران است. این صرافی، جزو بزرگ‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی داخلی است که از بیش از ۱۰۰ کوین و توکن مختلف را پشتیبانی می‌کند، دارای کیف پول اختصاصی و برنامه موبایلی است و قابلیت فعالیت در بازارهای تتری، بیت‌کوینی و ریالی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز و امتیازات صرافی نوبیتکس، پشتیبانی همه‌روزه و حرفه‌ای آن است. ضمن آنکه ذخیره‌سازی سرد و آفلاین دارایی‌ها و ویژگی‌های امنیتی دیگر این صرافی نیز قابل‌توجه است.

صرافی والکس

صرافی والکس، دیگر صرافی ارز دیجیتال بزرگ و معتبر ایرانی است که دارای بیش از ۵ سال سابقه فعالیت در بازارهای داخلی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد کاربران این صرافی از یک میلیون عبور کرده و قابلیت سهام‌گذاری یا استیکینگ (Staking) و کشت سود (Yield Farming) نیز در آن وجود دارد.

والکس دارای کیف پول اختصاصی، برنامه موبایلی و سایر امکانات و ویژگی‌های امنیتی مورد‌نیاز برای یک پلتفرم معاملاتی جامع و معتبر هست.

صرافی اوکی اکسچنج

یکی از صرافی‌های برتر ارز دیجیتال ایران که جزو صرافی‌های پیشرو از نظر تنوع ارزی است، اوکی اکسچنج است. این صرافی قابلیت خرید‌و‌فروش بیش از ۷۰۰ توکن و کوین مختلف را در پلتفرم خود فراهم کرده و از نظر حجم معاملات، ویژگی‌های امنیتی و امکانات جزو صرافی‌های جامع داخلی است.

کیف پول اختصاصی، برنامه موبایلی، رابط کاربری ساده و کاربر‌پسند، پشتیبانی حرفه‌ای و مواردی از این دست، باعث شده‌اند تا اوکی اکسچنج به لیست ۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال داخلی راه پیدا کند.

صرافی بیت پین

یکی دیگر از ۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران، بیت پین است. این صرافی امکان خرید‌و‌فروش بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال مختلف را فراهم کرده و در کنار تنوع ارزی و ویژگی‌های امنیتی فوق‌العاده خود، امکاناتی مثل کیف پول اختصاصی، برنامه موبایلی و قابلیت سهام‌گذاری یا استیکینگ را نیز ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با سهام‌گذاری ارزهایی مثل کاردانو، سولانا، پالیگان، کازماس، پولکادات و غیره در این صرافی کسب سود کنید.

صرافی آبان تتر

صرافی آبان تتر در سال ۱۳۹۷ توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شده است. این صرافی از بیش از ۴۰۰ توکن و کوین مختلف پشتیبانی می‌کند، دارای احراز هویت دو‌عاملی است و سایر ویژگی‌های امنیتی مثل ذخیره‌سازی سرد دارایی‌ها و امکانات مورد‌نیاز را نیز فراهم کرده است.

یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز صرافی آبان تتر با دیگر صرافی‌های برتر داخلی، قابلیت خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال به‌صورت حضوری در دفتر مرکزی این صرافی است که می‌تواند در مورد معاملات کلان تضمین‌کننده امنیت و اعتبار معامله باشد.

صرافی تبدیل

صرافی تبدیل نیز جزو صرافی‌های اول داخلی با تنوع ارزی بالاست. این صرافی از بیش از ۷۰۰ توکن و کوین مختلف پشتیبانی می‌کند و دارای کیف پول اختصاصی و برنامه موبایلی است.

شما می‌توانید در‌صورت مبتدی‌بودن از رابط کاربری تبدیل لذت برده و در صورت حرفه‌ای‌بودن نیز از امکانات و معاملات اهرمی آن استفاده کنید.

بیت ۲۴

دیگر صرافی برتر ایرانی، بیت ۲۴ نام دارد. صرافی که در کنار ارائه کیف پول اختصاصی و برنامه موبایلی، قابلیت خرید‌و‌فروش و معامله بیش از ۶۰۰ توکن و کوین مختلف را نیز فراهم کرده و به دلیل سرعت و سهولت معاملات در میان کاربران ایرانی محبوب است.

صرافی رمزینکس (Ramzinex)

صرافی رمزینکس، دیگر صرافی است که قصد داریم به‌عنوان یکی از ۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال ایران معرفی کنیم. این صرافی بیش از ۱۰۰ کوین و توکن مختلف را پشتیبانی می‌کند، به ویژگی‌های امنیتی پیشرفته و ابزارهای معامله‌گری حرفه‌ای مجهز است و امکانات مورد‌نیاز نظیر برنامه موبایلی و کیف پول اختصاصی را دارد.

در کنار موارد عنوان‌شده، گفتنی است که رمزینکس ارائه‌دهنده کارت هدیه‌های ارز دیجیتال برای علاقه‌مندان نیز هست.

صرافی اکسکوینو (Excoino)

در نهایت، آخرین صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران نیز صرافی اکسکوینو است که بسیاری آن را به‌عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان ارائه‌دهنده کیف پول ارز دیجیتال داخلی می‌شناسند.

این صرافی در بازار خود بیش از ۸۰ کوین و توکن مختلف را پشتیبانی می‌کند، به ابزارهای معامله‌گری حرفه‌ای مجهز است و از نظر ویژگی‌های امنیتی جزو صرافی‌های پیشرفته داخلی به‌شمار می‌آید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

سوالی که باقی می‌ماند این است که از بین گزینه‌های موجود، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا بد نیست نیم‌نگاهی به معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال داشته باشیم:

    امنیت و اعتبار اولین حرف را در انتخاب یک پلتفرم معاملاتی و مالی می‌زنند
    بهتر است صرافی را انتخاب کنید که دارای رابط کاربری ساده و در عین حال جذاب است
    امکانات و خدماتی که صرافی ارائه می‌دهد می‌تواند بسیار مهم باشد
    تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده یا تنوع ارزی، معیار مهمی است
    هرگز از بحث هزینه‌ها و کارمزدهای معاملاتی غافل نشوید
    نقدینگی و حجم معاملات صرافی معیار خوبی برای انتخاب آن است
    پشتیبانی از مشتریان از نظر زمان‌بندی، حرفه‌ای‌بودن و نحوه دسترسی بسیار مهم است



با‌توجه به معیارهای عنوان‌شده، به جرأت می‌توان گفت که صرافی همتاپی یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در داخل کشور است که از نظر امنیت و اعتبار، حرف اول را می‌زند. این صرافی کلیه نیازهای شما در بازار ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد و می‌تواند گزینه‌ای پرسود و کم‌هزینه برای معاملات شما باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله، ۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال ایران را معرفی کردیم که صرافی همتاپی نیز جزو آن‌ها بود. امنیت بالا، اعتبار و سابقه درخشان، امکانات و خدمات حرفه‌ای مثل برنامه موبایلی تحت وب و کیف پول اختصاصی، ویژگی‌های امنیتی پیشرفته مثل ذخیره‌سازی سرد دارایی‌ها یا احراز هویت دو‌عاملی، ابزارهای معاملاتی کامل در عین کارمزدهای پایین و امثال آن‌ها، صرافی همتاپی را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران ایرانی تبدیل کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر